Potrivit bugetului de stat, suma destinată lucrărilor de anul acesta la Autostrada Transilvania sunt sub nivelul cheltuielilor decontate în anul precedent.

Buget propus este de 909 milioane de lei, sub nivelul cheltuit în 2023, de circa 1,6 miliarde de lei.

Cei mai mulţi bani îi primeşte proiectul Autostrada A7 Bacău – Pașcani, cu un buget propus de 1,15 miliarde de lei. Spre comparație, anul acesta cheltuielile preliminate cu acest proiect derulat de grupul UMB se cifrează la 452 de milioane de lei.

Pe a doua poziție se află A1 Sibiu – Pitești, cu o alocare de 1,13 miliarde de lei pentru anul 2024. În ciuda apariției pe podium, prima autostradă transcarpatică beneficiază de o alocare mai mică decât nivelul cheltuielor preliminate din 2023, de 1,38 miliarde de lei. De asemenea, și pasionații de infrastructură și-au exprimat îngrijorarea cu privire la bugetul mai mic alocat acestui proiect, mai ales în condițiile în care anul viitor se estimează că vor începe lucrările pe secțiune montane, cele mai dificile și costisitoare totodată. Rămâne de văzut dacă bugetul alocat va fi epuizat prea repede de către constructori și dacă va fi necesară o realocare de fonduri la o eventuală rectificare bugetară.

Topul continuă tot cu un tronson al A7, respectiv Ploiești – Buzău, unde sunt alocate fonduri 793 milioane de lei, peste nivelul de 640 de milioane de lei preliminat pentru 2023.

Un proiect pentru care alocarea bugetară crește exponențial este Autostrada Lugoj – Deva (A1). Pentru primul contract de tunel câștigat de UMB sunt alocați 400 de milioane de lei, față de 32 milioane de lei anul acesta.

De asemenea, Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13) are prevăzut pentru 2024 un buget de 391 milioane de lei, față de cheltuiala preliminată de 19 milioane de lei în 2023.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.