Augustin Poptelecan, proprietarul firmei de mobilă ,,Casa Augustin” vorbeşte deschis în cadrul unui interviu acordat Gazetei despre tendinţele în materie de mobilier Totodată, acesta face aprecieri despre efectele crizei economice asupra ,,peisajului” comercial de mobilă din zonă
Gazeta: Sunteţi persoana care a pus bazele acestei companii. Ce înseamnă pentru dvs. Casa Augustin? O afacere sau un hobby?
Augustin Poptelecan: Hobby nu a fost niciodată. Este o afacere de familie, de fapt o afacere în care sunt implicate mai multe familii, având un număr destul de însemnat de angajaţi implicaţi în procesul de muncă. Afacerea a depăşit de mult graniţele unei afaceri personale şi capătă alte valenţe.
Gazeta: Care este tendinţa în materie de mobilier pentru anul 2008?
Augustin Poptelecan: Pentru 2008 avem aspecte interesante, care tind spre modernitate, comfort, echilibru, căldură. Cred că această tendinţă a început să sufere puţin din cauza crizei economice care bate la uşă şi de care se teme toată lumea. Observ o oarecare reţinere din partea clienţilor, dar cred că acest moment va fi depăşit destul de repede.
Gazeta: Ce vă propuneţi pe aceeaşi linie pentru anul 2009?
Augustin Poptelecan: Pentru finalul acestui an şi pentru 2009 ne propunem să ne adresăm clienţilor noştri cu o gamă foarte variată de produse care să ofere modernitate şi comfort la preţuri foarte rezonabile, aşa cum i-am obişnuit deja. Sper ca aceasta să fie reţeta de succes.
Gazeta: Participaţi zilele acestea la târgul de mobilă de la Expo Transilvania. Ce aduceţi nou clienţilor?
Augustin Poptelecan: Diferite produse, cum ar fi mobilier modern pentru tineret, o gamă de saltele deosebite de import din Cehia.
Gazeta: Ce aşteptări aveţi în urma acestui târg?
Augustin Poptelecan: În primul rând să ne consolidăm poziţia pe piaţă, iar în al doilea rând să observăm preferinţele clienţilor.
Gazeta: Pe principiul „sunt prea sărac să îmi permit lucruri ieftine” – se reorientează românii spre mobilier scump, din lemn masiv? Dacă da, de când a început acest trend?
Augustin Poptelecan: O mică parte din piaţă încă merge pe acest sistem, dar deocamdată marea majoritate a clienţilor preferă mobilier în linii moderne, bine echilibrat, dar preţul încă este un element foarte important. Iar noi i-am obişnuit pe clienţii noştri cu preţuri bune.
Gazeta: Concurenţa pe piaţa producţiei şi comercializării de mobilier este foarte mare. Cum îi faceţi faţă?
Augustin Poptelecan: Da, într-adevăr concurenţa este foarte mare, chiar foarte acerbă. Dar facem faţă concurenţei cu brio. Nu vrem să renunţăm la principiul calităţii produselor sau la preţurile rezonabile. Ţinem foarte mult la aceste aspecte. De asemenea, ne îmbunătăţim mereu serviciile: livrare la domiciliu, mai mulţi angajaţi.
Gazeta: Afectează criza economică globală afacerea Casa Augustin?
Augustin Poptelecan: Până în acest moment nu am simţit efectele crizei economice, dar bineînţeles că suntem conştienţi de acest pericol. Ne-am luat măsurile necesare şi suplinim neajunsurile crizei printr-o muncă mai organizată.
Gazeta: Între 2002 si 2006 s-a înregistrat pe piaţa de mobilă o rată de creştere a vânzărilor de peste 10% anual. A resimţit Casa Augustin acea creştere?
Augustin Poptelecan: Da. Am fost, cum se spune, pe trend. Anual am reuşit să ne creştem cifra de afaceri şi să ne diversificăm produsele.
Gazeta: Care este situaţia acum?
Augustin Poptelecan: Aceeaşi. Bună. Încă suntem pe trend. Aşa cum am mai spus, până în prezent nu am resimţit criza economică şi sper să putem depăşi dificultăţile care se anunţă.
Gazeta: Cum v-aţi resimţit după ce au intrat pe piaţă companiilie multinaţionale de mobilă? (Ikea de exemplu).
Augustin Poptelecan: Orice nou venit pe piaţă duce la divizarea pieţii. Însă ne-am străduit să ne creştem volumul de vânzări şi să ne menţinem locul pe care îl avem în peisajul comercial de mobilă din zona noastră.
Folosim cookie-uri pentru a ne asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți de acord.Ok
esti un bou