Un client vechi al Consiliului Județean Cluj, a câștigat în urmă cu câteva zile un contract de peste jumătate de milion de lei, fără TVA de la administrația județeană. Chiar dacă oficialii CJ Cluj estimaseră licitația la aproape două milioane de lei, asocierea Eurocerad International și RIA DESIGN CONSULTING SRL și-a adjudecat contractul cu suma de 616.000 de lei, fără TVA. Asociații Ria Desing sunt Iuliana și Radu Luca, cel din urmă fiind patronul societății Luca Way, un client vechi al CJ Cluj. De numele firmei Eurocerad se leagă ițe care duc până la Michael Stanciu sau Dan Besciu, ”regi ai asfaltului”.

În data de 4 mai 2016, CJ Cluj a atribuit contractul ”PRESTAREA SERVICIILOR DE PROIECTARE ȘI ASISTENȚĂ TEHNICĂ PENTRU REALIZAREA DOCUMENTAȚIILOR NECESARE REALIZĂRII OBIECTIVULUI POR 2014-2020 – AXA 6 ÎMBUNĂTĂȚIREA INFRASTRUCTURII RUTIERE DE IMPORTANȚĂ REGIONALĂ – TRASEU REGIONAL TRANSILVANIA NORD – DRUMUL BISTRIȚEI” asocierii formate din firmele Eurocerad International și Ria Design Consulting SRL. chiar dacă administrația județeană estimase valoarea acestui contract la suma de 1.842.515,78 de lei, fără TVA, cele două firme au câștigat licitația cu o ofertă de aproape trei ori mai mică, respectiv 616.000 de lei, fără TVA.

Prima societate, Eurocerad International face parte din asocierea care a câștigat lucrările la tronsonul de autostradă Turda – Sebeș.

În firmă, asociat și administrator este Florina Costache care are o serie de legături de afaceri extrem de interesante.

Spre exemplu, ea a depus o contestație la CNSC, împreună cu firma Primacons Grup, fiind nemulțumită de rezultatul unei licitații organizată de Primăria Sectorului 2 București. Firma Primacons Grup este un SRL care se ocupa de vânzarea de bijuterii, dar celebrul Michael Stanciu a folosit această societate pentru a câștiga proiectarea tronsonului de autostradă  Moara Vlăsiei – Ploieşti. Pentru cei care nu folosesc mașina, Michael Stanciu este un om de afaceri uns cu toate alifiile de către Miron Mitrea și băgat până la gât în afacerile cu drumuri. De numele lui Stanciu se leagă şi studiul de fezabilitate pentru realizarea Autostrăzii Transilvania.

În 1991, SC Iptana București – fostul Institut de Cercetare şi Proiectare pentru Transporturi terestre (auto şi feroviare), Navale şi Aeroportuare (din cadrul Ministerului Transporturilor, n.r.) – a efectuat un studiu privitor la amplasarea viitoarei autostrăzi Transilvania. În aceeaşi perioadă, Iptana apărea sub forma unei societăţi mixte conduse de Stanciu, Iptana-Search, în care capitalul american era de 51% iar cel românesc 49%. După 1999, a fost cumpărat şi pachetul minoritar de acţiuni, iar Iptana-Search a devenit SC Search Corporation. Firma Eurocerad a fost în asociere cu compania Alpenside SRL în cadrul licitației „Proiectare și execuție Varianta de Ocolire Bușteni: Obiectiv 1 Bușteni Sud, km 0+000 – km 1+020”. Prin intermediul Alpenside, ițele duc până la Dan Besciu, patronul Euroconstruct Trading, vizatat în ultimul timp de procurorii DIICOT. Legăturile de afaceri girate de Besciu se aflau în sfera Primăriei Ploiești care atribuise o licitație în valoare de peste 51,3 milioane de lei unei asocieri din care făcea parte și Eurocerad International.

 

Luca, preferatul administrațiilor

Cealaltă firmă, Ria Design Consulting SRL este administrată de Radu Luca, care este asociat împreună cu Iuliana Luca. Radu Luca este și patronul firmei Luca Way, companie care a lucrat la proiectarea centurii Floreștiului, firma lui fiind un client vechi al lucrărilor scoase la licitație de CJ Cluj.

Principala modalitate prin care Radu Luca și diverșii lui asociați câștigă contracte cu statul este sub-licitarea contractelor. Spre exemplu, Primăria Poarta Albă, județul Constanța, a atribuit un contract evaluat iniţial la suma de 275.505,60 lei pentru doar 88.642 lei. Potrivit anunţului de atribuire, este vorba despre un contract de consultanţă în management şi consultanţă în organizarea procedurilor de achiziţii publice în vederea implementării proiectului „Reabilitare şi extindere şcoala cu clasele I – VIII, localitatea Poarta Albă, judeţul Constanţa”. La procedura de cerere de ofertă organizată de autoritatea contractantă s-au primit cinci oferte, dintre care cea declarată câştigătoare a fost a firmei SC Luca Way SRL, care, după cum reiese din acelaşi anunţ de atribuire, s-a angajat să asigure serviciile prevăzute în contract contra sumei de 88.642 lei. Criteriul de atribuire a contractului a fost preţul cel mai scăzut.

Însă, potrivit ziardecluj.ro, ”fieful” contractelor câștigate de Luca prin firmele unde este asociat este la Cluj. În 2010 Consiliul Județean a atribuit lucrări de 220.000 de euro firmei Luca Way SRL. Pe atunci firma se numea altfel și a făcut parte din asocierea care a câștigat licitația pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru 41 de drumuri județene.

În 2010, Luca Way se numea Poyry România care a avut un contract bănos și la Cluj. Mai exact în 15 septembrie 2010 Consiliul Județean Cluj a semnat contractul de 922.000 de lei +TVA cu asocierea Poyry Romania – Ecoterra pentru realizarea documentației tehnice în cadrul proiectului de reabilitare a 717 kilometri de drumuri județene. În același an, în decembrie, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi a atribuit societății Poyry Romania SRL un contract în valoare de 2,9 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate la variantele de ocolire Roșiorii de Vede, Târgoviște și Titu. Tot atunci Poyry Romania SRL a realizat expertiza de pregătire a lucrărilor de reabilitare a drumurilor județene din Bistrița-Năsăud, pentru suma de 142.000 euro.

 

Proiect de 500 de milioane de euro

La începutul acestui an, CJ Cluj a scos la licitaţie lucrările de realizare a documentaţiilor necesare pentru realizarea proiectului de infrastructură Transilvania Nord, ce urmează să fie finalizat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 – Axa 6 Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, contractul urmând să aibă o valoare de circa 3,4 milioane de lei fără TVA.

Potrivit reprezentanţilor Agenţiei de Dezvoltare Regională (ADR) Nord – Vest, proiectul este evaluat la aproape 500 de milioane de euro.

Traseul Transilvania Nord (care asigură conectarea regiunii la reţeaua centrală şi globală TEN-T rutieră şi feroviară, prin drumuri judeţene), însumează un număr de peste 900 de kilometri, deserveşte 830.000 de locuitori, iar bugetul estimativ este de 485 milioane euro.

 

Ce drumuri se reabilitează

În cadrul lucrărilor pentru realizarea proiectului Transilvania – Nord, sunt prevăzute să fie modernizate următoarele drumuri: (Lot 1) – Drumul Bistriţei compus din: DJ 172 A (limita jud. Bistriţa-Năsăud – Ţaga) de la km 33+000 la km 39+400; DJ 109C (intersecţie DJ 172A) Ţaga-Sucutard – (intersecţie DJ 161G) de la km 17+600 la km 25+260; DJ 161G (intersecţie DJ 109C) Sucutard – Petea – Pălatca – DN16) de la km 0+000 la km 19+440; DJ 109 (Răscruci – Borşa – Aşchileu – limita jud. Sălaj), km 0+000 – km 32+670, (Lot 2) – Drumul Apusenilor, compus din: DJ 108K (limită judeţ Bihor – Baraj Drăgan) de la km 26+455 la km 29+495; DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecţie DN1) de la km 0+000 la km 22+600.

Pentru lotul 1 (Drumul Bistriţei), contractul costă 2,4 milioane lei fără TVA, în timp ce realizarea documentaţiilor pentru lotul 2 din Traseul Regional Transilvania Nord (Drumul Apusenilor) are o valoare estimată de aproape un milion de lei fără TVA.

Contractul pentru cele două loturi – scos la licitaţie deschisă de CJ Cluj, pentru „preţul cel mai scăzut” – are un termen de finalizare de 5 ani de la data atribuirii, banii fiind asiguraţi de la bugetul local.

Foto: stiridecluj

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.