Marius Mînzat, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj a întocmit în 5 februarie 2016 o dispoziţie privind desemnarea vicepreşedinţilor CJ Cluj, Călin Tuluc şi Vakar Istvan, în vederea exercitării activităţii de monitorizare a derulării şi implementării unor proiecte de investiţii publice, printre care şi ”Parc Industrial Tetarom IV”, însă după patru zile de la semnarea dispoziţiei, Consiliul Judeţean Cluj a efectuat o plată în valoare de 5 milioane de lei tocmai pentru realizarea obiectivului Parc Industrial Tetarom IV. Camera de Conturi a verificat cheltuielile făcute de CJ şi a descoperit mari nereguli.

 

Un audit financiar al Curţii de Conturi la Consiliul Judeţean a scos în evidenţă faptul că instituţia nu şi-a urmărit interesul în mai multe cazuri şi că angajaţii nu au respectat legea. Bugetul judeţului a fost astfel privat de sume importante de bani, de ordinul milioanelor.

Consiliul Judeţean Cluj a fost prejudiciat în anul 2015 prin pierderea finanţării execuţiei obiectivului de investiţie Parc Industrial Tetarom IV prin suspendarea contractului de execuţie şi prin plata nelegală a unor materiale (echipamente electrice) în valoare de 5 milioane de lei aferente unor lucrări neexecutate.

 

5 milioane lei luate de la gura copiilor

După ce în 5 februarie 2016 s-a semnat o dispoziţie prin care Vakar Istvan, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Cluj se desemnează să exercite activitatea de monitorizare a derulării şi implementării proiectului ”Parc Industrial Tetarom IV, la data de 09.02.2016, sub preşedinţia lui Marius Mânzat,  s-a efectuat plata către ACI Cluj SA a unor lucrări din 01.09.2015 pentru realizarea obiectivului Parc Industrial Tetarom IV în valoare de 5 milioane de lei.

Auditorii financiari au constatat că lipsesc procesele verbale de recepţie care constată lipsa de lucrare a echipamentelor electrice care s-au întocmit la producători, în condiţiile în care Consiliul Judeţean Cluj nu are relaţii contractuale cu aceştia.

“Referitor la plata echipamentelor electrice, ACI a solicitat Consiliului Judeţean plata echipamentelor care se află în custodie la furnizori şi în depozitul Electromontaj în valoare de 5.004.270, 80 lei, antreprenorul afirmând că această sumă o datorează furnizorilor, afirmaţie nereală întrucât din această sumă a reţinut un procent de 10% aplicat la valoarea încasată fără TVA (4.035.702,20 lei), adică 403.570,22 lei, iar diferenţa de 4.600.700,51 lei a virat-o la SC Electromontaj SA (…) rezultă că antreprenorul nu realizează lucrările şi nici nu livrează materialele beneficiarului, însă realizează un profit de peste 20% dintr-o tranzacţie care excede clauzelor contractuale”, spun auditorii.

Camera de Conturi mai arată că în prezent nu se cunoaşte situaţia echipamentelor plătite şi nepuse în operă, nefiind confirmată existenţa acestora cu ocazia inventarierii. Echipamentele electrice plătite de către Consiliul Judeţean nu sunt înregistrate în gestiunea instituţiei pe bază de documente legal întocmite. Borderoul de producţie şi situaţia de lucrări înregistrată la Consiliul Judeţean sunt din luna decembrie 2015, iar factura este din luna septembrie 2015.

Referitor la execuţia Tetarom IV, potrivit Camerei de Conturi Cluj, constructorul sesizează încă de la început neconformităţi ale documentaţiei de proiectare şi numeroase lipsuri şi neconcordanţe ale documentaţiei de execuţie. Din corespondenţa dintre antreprenor şi beneficiar rezultă că în ianuarie 2015 nu sunt făcute de către Consiliul Judeţean demersurile necesare încheierii contractului de racordare la reţeaua electrică (documentaţie tehnico-economică pentru obţinerea autorizaţiei de construire, lucrări de proiectare, convenţia de atribuire de lucrări).

 

Conducerea Consiliului Judeţean Cluj contestă rapoartele Curţii de Conturi

“Consiliul Judeţean a formulat, în data de 14 iulie o contestaţie la Camera de Conturi Cluj prin care a argumentat punctul de vedere referitor la aspectele sesizate. În acest context, având în vedere faptul că decizia Camerei de Conturi Cluj nu are caracter definitiv şi executoriu, Consiliul Judeţean Cluj aşteaptă soluţionarea respectivei contestaţii, urmând ca, în cazul unei eventuale respingeri a acţiunii de către Comisia de contestaţii a Curţii de Conturi a României, aceasta să fie atacată la instanţa competentă, respectiv Tribunalul Cluj. De îndată ce va exista o astfel de decizie definitivă şi irevocabilă pronunţată de instanţele abilitate, Consiliul Judeţean Cluj va trece la punerea ei în executare”, a transmis conducerea CJ Cluj.

 

Dispoziţia nr. 36 din 5 februarie 2016

În ”dispoziţia nr. 36 din 5 februarie 2016 privind desemnarea vicepreşedinţilor Consiliului Judeţean Cluj în vederea exercitării activităţii de monitorizare a derulării şi implementării unor proiecte de investiţii publice, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, având în vedere Referatul cu numărul 2444/2016 privind desemnarea vicepreşedinţilor Consiliului Judeţean Cluj în vederea exercitării activităţii de monitorizare a derulării şi implementării unor proiecte de investiţii, dispune ca domnul Călin Tuluc – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Cluj – se desemnează să exercite activitatea de monitorizare a derulării şi implementării următoarelor proiecte de investiţii:

Art.1.

  • a) ”Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Cluj”
  • b) ”Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor”.

Art.2. Domnul Vakar Istvan Valentin – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Cluj se desemnează să exercite activitatea de monitorizare a derulării şi implementării următoarelor proiecte de investiţii:

  • a) ”Dezvoltare Parc Industrial Tetarom I – Edificare Clădiri, Extindere şi Modernizare infrastructură”
  • b) ”Parc Industrial Tetarom IV”
  • c) ”Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională – Traseu Regional Transilvania Nord – Drumul Bistriţei şi Drumul Apusenilor”

Art.3. Persoanele desemnate conform alineatului (1) şi (2) vor semna documentele aferente derulării şi implementării acestor proiecte.

Art.4. Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei dispoziţii se încredinţează domnii Călin Tuluc şi Vakar Istvan Valentin – vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean Cluj.

Art.5. Prezenta dispoziţie se comunică domnilor Călin Tuluc şi Vakar Istvan Valentin, Direcşiei de Dezvoltare şi Investiţii, Direcţiei de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului, Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat, Direcţiei Generale Buget Finanţe Resurse Umane precum şi Prefectului Judeţului Cluj”, se arată în dispoziţia nr. 36, întocmită de fostul preşedinte CJ, Marius Mînzat şi avizată de Simona Gaci, secretar al judeţului.

 

Sursa foto: Ziar de Cluj

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.