Premiul pentru regie la Festivalul de la Cannes 2016 a fost acordat ex-aequo regizorilor român Cristian Mungiu şi francez Olivier Assayas, transmite AFP.
Palme d’Or al Festivalului de la Cannes a recompensat duminică filmul cineastului britanic Ken Loach „I, Daniel Blake”, poveste a parcursului kafkian al unui şomer silit să solicite ajutor social.
Marele Premiu al Festivalului de la Cannes a fost acordat duminică filmului „Juste la fin du monde” al cineastului canadian de 27 de ani Xavier Dolan, cu o distribuţie de top – Gaspard Uliel, Vincent Cassel şi Marion Cotillard, transmite AFP.
Iranianul Asghar Fardadi a primit duminică, la Cannes, premiul pentru cel mai bun scenariu în filmul „Clientul”, iar britanica Andrea Arnold a fost distinsă a treia oară cu Premiul Juriului, pentru „American Honey, relatează AFP.
Iranianul Asghar Farhadi a primit duminică seara, la Cannes, premiul pentru cel mai bun scenariu pentru filmul ”The Salesman” (Forushande), iar britanica Andrea Arnold a fost distinsă a treia oară cu Premiul Juriului, pentru „American Honey”, relatează AFP.
Premiul de interpretare masculină al festivalului de la Cannes i-a fost acordat duminică actorului iranian Shahab Hosseini, pentru rolul din filmul „Clientul” de Asghar Farhadi, iar cel pentru interpretare feminină i-a revenit actriţei filipineze Jaclyn Jose pentru prestaţia din „Ma’ Rosa” al compatriotului său Brillante Mendoza, transmite AFP.
„Divines”, primul film al regizoarei franceze Houda Benyamina, a primit duminică, la Cannes, premiul Camera d’Or, transmite AFP. „Cannes este şi locul nostru! Cannes este al nostru, al femeilor!”, a spus regizoarea la primirea distincţiei.
„Când eram mică făceam curat în avioane cu mama, am avut tot felul de slujbe mărunte…Nu ai dreptul să fii obosit când lucrezi în cinematografie!”, a adăugat ea. „Pentru ca lucrurile să se schimbe, este nevoie de multe femei care să ia decizii” şi în comitetele de selecţie, a mai spus ea.
Actriţa principală (şi sora mai mică a regizoarei) Oulaya Amamra (20 de ani), o interpretează pe Dounia, o tânără care trăieşte într-o tabără de romi la marginea unui cartier de la periferia Parisului şi care decide că totul va fi posibil în viaţa ei. Împreună cu cea mai bună prietenă a ei, Deborah Lukumuena, fiica imamului din cartier, formează un cuplu de adolescente legate pe viaţă şi pe moarte.
Drogurile, sărăcia şi marginalizarea sunt omniprezente în filmul prezentat la Qunizaine des Realisateurs. Spectatorul este prins într-o poveste pasionantă, urmărind paşii Douniei, care părăseşte liceul şi devine independentă faţă de familie. Regizoarea de origine marocană, născută într-un cartier periferic al Parisului, creează frumoase secvenţe coregrafice, când Dounia se îndrăgosteşte de un tânăr dansator din cartierul ei.
Este abordată şi problema raportului cu religia, iar feminismul este evident. „Sunt un cineast angajat, să fac filme este felul meu de a transforma furia în punct de vedere”, a declarat AFP regizoarea de 35 de ani.
Houda Benyamina a încântat critica, le Figaro salutând „o bulversantă poveste de dragoste şi prietenie, cu tinere actriţe uimitoare, în timp ce Les Inrocks a scris „+Divines+ este cel mai mare film francez din 2016”.
Anul trecut, un alt film a cărui acţiune se desfăşura într-un cartier mărginaş, „Dheepan” al lui Jacques Audiard, a câştigat Palme d’Or, aminteşte AFP.