Primul salon auto important al anului organizat in Europa are loc in aceste zile, mai precis intre 3 si 31 martie, la Geneva. Cea de a 81-a editie vine sa confirme faptul ca marii producatori de automobile din intreaga lume fac eforturi deosebite pentru dinamizarea pietei auto afectata indiscutabil de criza financiara pe plan mondial, dar si de infricosatorul spectru al crizei petrolului.

 
Surprinzator sau nu, pentru acest prim eveniment major al anului, greii industriei auto si-au pastrat cativa asi in maneca. La Salonul Auto de la Geneva vor avea loc foarte multe lansari de noi modele (mai ales din partea concernului german Volgswagen – Audi!), vor fi prezentate foarte multe concepte auto care vor stabili liniile directoare si viitoarele trenduri in ceea ce priveste designul in anii care vor urma, precum si consacrarea automobilelor cu propulsie 100% electrica sau hibride ca alternative obligatorii la automobilele mari consumatoare de carburant si, implicit, mari poluatoare.
 
In alta ordine de idei, lasand la o parte stralucirea si fastul unui asemenea eveniment de importanta mondiala, Salonul Auto de la Geneva vine in intampinarea a doua segmente de clienti: … cei cu multi bani si cei cu… foarte multi bani. Lucru care ma face, totusi, sa ma intreb: Criza? Care criza?
Volkswagen – Audi are cel mai bun start
Concernul german VW – Audi este, din nou, unul dintre cei mai activi jucatori de pe piata, acesta urmand sa prezinte la Geneva mai multe modele. Printre cele mai importante – si care se anunta de pe acum viitoare icon-uri! – se numara noul Volkswagen Golf Cabriolet, Volkswagen Bulli Concept sau Audi Q5 Hybrid Quattro.
 
Pentru ca ne intereseaza intr-un mod mai special (lansarea noului Volkswagen Golf Cabriolet va avea loc, nu peste foarte multa vreme, si in Cluj-Napoca prin dealerul Autoworld!), cateva cuvinte despre cel mai nou model cabrio de la Volkswagen. In fapt, noul VW Golf Cabriolet este versiunea decapotabila a hatchback-ului cu trei usi si patru locuri VW Golf  VI. Plafonul este realizat din material soft cu actiune electro-hidraulica, fiind suficiente doar 9,5 secunde pentru trasformarea automobilului din decapotabila in… capotabila si invers. Modelul Convertible echipat cu motorul de 1,6 litri TDI, 105 CP si tehnologie BlueMotion consuma in medie doar 4,4 litri/100 km, echivalentul a 117 grame CO2/km. In Germania, VW Golf Cabriolet are un pret de pornire de 23.625 euro (cu TVA de 19% inclus).

Volkswagen Bulli Concept are toate sansele sa traiasca anii de glorie de care a avut parte predecesorul sau, originalul van construit cu incepere din 1950. Designul este curat si simplu, dar tocmai de aceea te cucereste pe loc, facandu-te sa regreti ca ai ratat anii flower-power, cand hipiotii traiau liberi, fara prejudecati si fara nicio apasare. Gratie unei tehnologii extrem de avansate, VW Bulli prezentat la Geneva are o propulsie 100% electrica si o autonomie de 300 de kilometri, cu zero emisii poluante.
 
Audi Q5 Hybrid Quattro este aproape identic cu versiunile dotate cu motoare conventionale. Aproape identic la… exterior! Surpriza vine de sub capota acolo unde Audi Q5 Hybrid Quattro are un motor pe benzina 2,0 litri TSI (208 CP) alaturi de un motor electric de 33 kW (44 CP). Sistemul hibrid produce un total de 241 CP, permitand modelului Audi Q5 sa accelereze de la 0-100 km/h in 7,1 secunde si o viteza maxima de 222 km/h.
Super-bolizi pentru super-smecheri cu super-bani
Pentru cei care cred ca marea criza financiara mondiala este numai un zvon sau au auzit de ea doar la televizor, pentru cei pe care banii ii incurca sau cateva sute de mii de euro sunt ultima lor problema, pentru smecherii de Dorobanti sau „regii asfaltului” din Romania, Salonul Auto de la Geneva are cateva oferta tari de tot.
 
Primul super-bolid pe care vi-l prezentam este succesorul lui Murcielago, Lamborghini Aventador LP700-4, despre care nu stiam pana acum decat ca va avea un motor de 6,5 litri si 700 CP. In Germania, a fost pus deja in vanzare de un dealer la pretul de 309.900 euro.
 
Modelul “full hybrid” de la Porsche prezentat la Salonul Auto de la Geneva se numeste Panamera S Hybrid. Sistemul de propulsie hibrida este compus dintr-un motor pe benzina V6 de 3,0 litri (333 CP) si un motor electric ce vine cu un plus de 47 CP/34 kW. Cu un total de 380 CP/279 kW, noul Porsche Panamera S Hybrid accelereaza de la 0-100 km/h in 6,0 secunde si atinge o viteza maxima de 270 km/h. Disponibil pe piata germana incepand din luna iunie,  Porsche Panamera S Hybrid va avea un pret de 106.185 euro, TVA de 19% inclus.
 
Primul model Ferrari cu patru locuri si tractiune integrala se numeste FF (Ferrari Four) si va putea fi admirat, de asemenea, la Salonul Auto de la Geneva. Nivelul de performanta vine de la noul motor V12 cu injectie directa de 6,2 litri ce dezvolta 660 CP la 8.000 rotatii pe minut. Ferrari FF accelereaza de la 0-100 km/h in doar 3,7 secunde, iar viteza maxima este de 335 km/h.
La final, ce e mai bun! Scurt, telegrafic: motor V8 de 5,0 litri twin-turbo alimentat bio-etanol E 85 / 1.115 CP si un cuplu de 1.200 Nm / anvelopele Michelin din “dotare” sunt capabile sa reziste la viteza de 420 km/h / caroseria este atat de rigida incat nu are nevoie de un plafon (plafonul este amovibil, poate fi demontat si pastrat in masina!) / pret: aproximativ 1,5 milioane euro!!! Ah, un ultim amanunt: “jucaria” asta se numeste Koenigsegg Agera R.
 
Cristian Bara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.