În propunerea de arestare a lui Horea Uioreanu, unul din principalele argumente ale DNA este că platforma de parcare aeronave APRON 4 s-a construit ”în lipsa oricăror forme legale şi transparente de evaluare şi acordare a unei astfel de lucrări finanţate din bani publici, prin ignorarea principiilor concurenţei şi transparenţei stabilite de legiuitor”.
Cu toate acestea, pentru APRON 4 se pare că exista deja un certificat de urbanism, așa cum arată conversația telefonică înregistrată de DNA, dintre Mariana Raţiu, director tehnic al Consiliului judeţean Cluj, şi Simona Gaci (SIMO), secretarul judeţului, în luna martie.
„RAŢIU MARIANA: Şi vezi că din câte ştiu, certificatul de urbanism pe „APRON” l-am dat noi.
SIMO: Da, da, da. Ăla de anul trecut, da. Da, da, da.
RAŢIU MARIANA: Şi atunci? APRON-ul face legătura… Deci, înţelegi care… APRON-ul are legătură cu… 3500 suprafaţă de mişcare, că nu poţi… Fără APRON nu pot să vină alea trei mii… pe 3500.
SIMO: Da, da, da, da.”
Potrivit procurorilor, la data de 20 martie 2014, sub semnătura lui Horea Uioreanu, la Consiliul Judeţean Cluj a fost depusă cererea de emitere a autorizaţiei de construire pentru obiectivul Apron 4 însoţită de documentaţia aferentă. ”După înregistrarea cererii de autorizare, arhitectul şef al judeţului, Claudiu Salanţă, a anunţat că va efectua la data de 26 martie 2014 o vizită la aeroport pentru verificări la şantierul constructorului. Anunţul efectuat de arhitectul şef a determinat o stare de agitaţie şi îngrijorare în rândul celor implicaţi în lucrările ilegale. Urmare vizitei de pe şantier, Salanţă a constatat că s-au realizat lucrări la platforma de parcare aeronave Apron 4, în lipsa oricărei autorizaţii emise de Consiliul Judeţean”, menţionează anchetatorii.
„Cum ne dăm cu stângu-n dreptu”
26 martie e tocmai data la care Gaci și Rațiu vorbesc despre APRON și se tem că informații potrivit cărora lucrările au fost deja efectuate vor apărea în presă.
”RAȚIU MARIANA: Da draga mea şi certificatul ăla de urbanism din august…
GACI SIMONA: Da.
RAȚIU MARIANA: Fai ce mă arde, ăla l-am dat pe tot.
GACI SIMONA: Pe tot.
RAȚIU MARIANA: Pe toată pista, pe suprafaţa de mişcare, inclusiv pe APRON.
GACI SIMONA: Inclusiv pe APRON l-am dat?
RAȚIU MARIANA: Da, da. Îhî.
GACI SIMONA: No, deci îi bine, stăm bine atuncea.
RAȚIU MARIANA: Da, dragă, da.
GACI SIMONA: Cum ne dăm cu stângu-n dreptu’.”
Într-o discuţie ulterioară, din 6 aprilie, cele două vorbesc din nou despre APRON, după ce Mariana Raţiu s-a „pus pe burtă cu toate documentele” şi şi-a anunţat intenţia de a face ordine şi disciplină la Aeroport. Chiar ea recunoaşte că APRON 4 apare în toate actele, „inclusiv la d-l Dragnea din mai.”
Dragnea nu semnează nimic
„Din mai construia APRON-ul prin negociere directă, avizul aeronautic, ăla că o schimbat, ţii minte că am discutat noi, ăla care s-a dat pe GEO ARC? Cuprinde şi APRON 4, deci APRON 4 este de anul trecut din mai în toate discuţiile şi în toate documentele. Deci nu se poate spune că nu exista, el era prins în această etapă peste tot. (…) Scandalul o început în mai la sfârşit, noi trei bolunde avem un referat, acesta-i semnat numai de noi, nici măcar de OLELEU nu-i semnat, în 26 iunie, în care solicităm preşedintelui expertiză şi arătăm toate motivele din lume. Dar grele de tot motivele. Adresa arhitectului, adresa regiei prin care sesizează că a luat măsuri de suspendare pentru lucrări nefinanţate, respectiv construirea fără autorizaţie, fără aia, fără aia, faptul că… tot, tot”, îi spune Raţiu Simonei Gaci.
În plus, ulterior îi aduce acesteia aminte că APRON-ul s-a discutat inclusiv la întâlnirile cu Dragnea, dar „bineînţeles că pe nici una DRAGNEA nu semnează, pe nici o hârtie…”. „O făcut licitaţie la APRON 4? Când modul lor de operare nu ţi se pare că nu respectă nimic?”, subliniază Rațiu, care se dovedește astfel că știa de toate aceste probleme de un an de zile.