Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj a desfăşurat în perioada 9-20 martie o acţiune de control la societăţile care prestează servicii de furnizare a gazelor naturale. În judeţul Cluj, această activitate este desfăşurată de doi operatori economici, E-on Gaz şi CPL Concordia. Pentru ambele societăţi, inspectorii OPC au remarcat existenţa contractului cadru de furnizare a gazelor naturale către consumatori, contract ce cuprinde toate secţiunile necesare.
 
În ceea ce priveşte facturile remise către populaţie, acestea sunt în concordanţă cu normele legale, conţin informaţiile complete şi corecte, având notate datele de contact pentru eventualele sesizări şi reclamaţii. Contoarele sunt verificate la fiecare doi ani, iar odată la cinci ani se face revizia tehnică de verificare a întregii instalaţii.
 
Totodată, facturile sunt transmise la timp consumatorilor. La Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj s-au înregistrat de la începutul anului patru reclamaţii din partea consumatorilor. În principal acestea vizează neprimirea facturii, facturarea necorespunzătoare a consumului, sau verificarea instalaţiilor. Toate aceste reclamaţii au fost soluţionate de către furnizori.
 
Pentru îmbunătăţirea serviciilor prestate de către cele două societăţi către consumatori, OJPC Cluj propune redactarea unui contract cadru de furnizare a gazelor naturale cu reprezenţantii ANRE, ANPC  în care să fie cuprise şi modalităţile de citire, sistemele de plată, delimitarea instalaţiilor de utilizare. „Foarte mulţi consumatori  nu-şi cunosc obligativitatea asumării responsabilităţii în ceea ce priveşte segmentul de reţea care intră în administrarea sa, de la regulatorul de presiune a gazului până la punctul de consum, cu excepţia contorului”, se prevede într-un comunicat de presă remis de OJPC Cluj.
 
Totodată, OJPC prevede necesitatea notificării consumatorilor în vederea mutării contoarelor la limita de proprietate, astfel încât să se asigure accesul cititorului de contor. În plus, reprezentanţii consumatorilor cer trecerea în contract, clar, a obligaţiilor pe care consumatorii le au în cazul în care refuză efectuarea verificărilor şi care sunt repercursiunile acestui refuz. (S.C.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.