Aeroportul International Cluj va sarbatori luni transportarea a 1 milion de pasageri anul acesta. Astfel, aeroportul va trece din categoria "aeroporturi mici" in categoria "aeroporturi mijlocii". In Romania doar aeroporturile din Baneasa si Otopeni au un trafic mai mare, iar cel de la Baneasa are doar cu 300 de mii de oameni transportati mai mult. In acest context, se poate pune intrebarea daca Aeroportul International Cluj-Napoca are nevoie de o noua pista de 3.500 de metri. Pista se rodeaza mai mult si are nevoie de mai multe reparatii in cazul in care cresc numarul de pasageri, iar traficul trebuie intrerupt pentru reparatii.

 In lunile ianuarie-noiembrie 2010 fata de perioada similara a anului precedent a crescut traficul cu 22% si s-a ajuns la 931.189 de pasageri.

 

Va reamintim ca ieri comisia de evaluare constituită de Consiliul Judeţean Cluj pentru atribuirea contractului de achiziţie publică pentru execuţia “Pistei de decolare aterizare de 3500 de metri şi suprafeţe de mişcare aeroportuare aferente” pentru Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, regie aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, a decis astăzi, 14.12.2010, anularea procedurii de atribuire, în conformitate cu prevederile art. 81 din HG nr.925/2006 privind achiziţiile publice.

UPDATE Radu Bica a explicat pentru Gazeta de Cluj de ce a fost refuzata oferta Romstrade pentru constructia pistei. De asemenea, in cazul in care licitatia va fi reluata exista posibilitatea ca proiectul pistei sa fie impartit in trei bucati.

"Am stopat procedura pentru ca oferta nu indeplineste cerinta de calificare. Aici ne referim la oferta finaciara. Cei de la Romstrade au venit cu o oferta de la banca la care i-am cerut lamuriri. Ni s-a parut ca nu exista un acord de finantare. Institutia financiara au dat numai o nota catre Romstrade prin care spune ca in cazul in care se castiga contractul va semna finantarea. Trebuiau sa vina cu un contract de pre-finantare. Trebuiau sa ne demonstreze ca intre societate si banca este un contract de prefinantare. Noi am cerut lamuriri suplimentare. Ei nu ne-au mai dat nici un raspuns. In prima faza Romstrade ne-a cerut amanare in numele bancii. Ii rugaseram totusi sa revina cu ceea ce cerusem noi. Nu au revenit. Suntem inca pe procedura. Ei au dreptul sa atace la CNSC in 10 zile.Nu am fost rau intentionati. Noi am fost deschisi. Noi vrem sa ducem la capat obiectivul. Insa ceea ce ne-au aratat ei nu este ceea ce am cerut noi", a declarat pentru Gazeta de Cluj Radu Bica, vicepresedintele Consiliului Judetean Cluj.

Intrebat de reporterii Gazetei de Cluj ce se va intampla in cazul in care cei de la Romstrade nu vor depune contestatie, Radu Bica a sustinut ca ar putea sparge proiectul pistei in trei bucati. "In cazul in care nu vor depune contestatie vom propune plenului consiliului alta varianta. Ne putem gandi sa spargem proiectul in 2 sau 3 bucati ca sa fie mai accesibil pentru mai multi investitori. In acest caz, licitatia va trebui sa stea 52 de zile pe SEAP. Prin martie am putea relua licita. Suma a fost prea mare si nu au gasit finantare. Daca o spargem in mai multe bucati o sa fie mai accesibil si ar putea mai multe firme sa fie interesate", a continuat vicepresedintele CJ.

 

 

 

    „Anularea procedurii de atribuire a avut loc ca urmare a depunerii de către ofertantul SC ROMSTRADE SRL a unei oferte inacceptabile, deoarece aceasta nu întruneşte cerinţele de calificare stabilite de către autoritatea contractantă prin documentaţia de atribuire”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Radu Bica, care este şi preşedintele Comisiei de evaluare.
    Ofertantul are la dispoziţie, în conformitate cu prevederile legale, o perioadă de 10 zile de la data luării la cunoştinţă a rezultatului pentru depunerea unei eventuale contestaţii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.