Firma TRAIN EVENTS CAFE SRL, care are o terasă în centrul orașului și le aparține lui Florin Bulieriș (avocat milionar și soțul fostei judecătoare Nicoleta Bulieriș, pensionată în 2022) și Stelian Frățilă, a deschis un proces împotriva administrației locale pentru că societatea ar fi fost taxată pe nedrept cu câteva mii de lei. Obiectul dosarului îl constituie faptul că primăria clujeană a perceput chirie în pandemie pentru o terasă din centrul orașului administrată de societatea celor doi.

În martie 2023, firma Train Events Cafe a deschis un proces împotriva Primăriei Cluj-Napoca. Societatea închiriase de la primărie un spațiu de pe Bulevardul Eroilor unde amenajase terasa barului Tucano. În pandemie, când toate terasele și barurile au fost închise, primăria clujeană a perceput chiria în continuare în virtutea contractului încheiat.

În cererea de chemare în judecată, reprezentanții firmei arată care sunt sumele cu care firma milionarului Bulieriș a fost păgubită. 

”(Solicităm) restituirea sumei în cuantum de 6.317,41 lei reprezentând chirie nedatorată pentru perioada 18.03.2020 – 31.05.2020 aferentă Contractului de închiriere nr. 134081/08.03.2019, obligarea pârâtei la restituirea sumei în cuantum de 1.505,60 lei reprezentând penalități de întârziere aferente presupusei plăți cu întârziere a Facturii nr. 1696/10.04.2020 și a Facturii nr. 1823/13.05.2020 emise în baza Contractului de închiriere nr. 134081/08.03.2019, obligarea pârâtei la plata sumei de 1.951,72 lei reprezentând dobânzii legale penalizatoare aferente sumei conform petitului nr. 1 calculate de la data plății chiriei nedatorate și până la data introducerii cererii de chemare în judecată, obligarea pârâtei la plata sumei de 408,68 lei reprezentând dobânzii legale penalizatoare aferente sumei conform petitului nr, 2 calculate de la data plătii penalităților de întârziere și până la data introducerii cererii de chemare în judecată, precum și obligarea pârâtei în continuare la plata dobânzii legale penalizatoare până la data restituirii integrale și efective a sumelor menționate la petitul 1 și 2, cu cheltuieli de judecată”, arată cererea de chemare în judecată.

În continuare se menționează contextul care a dus la formularea acestei cereri de chemare în judecată.

În urma măsurilor luate în contextul pandemiei cu noul virus SARS-CoV-2 (COVID-19)  utilizarea terasei cu nr. T3 a fost afectată, astfel că, la data de 31.03.2020 reclamanta a menționat că a trimis Municipiului Cluj-Napoca o notificare prin care a solicitat reducerea proporțională a chiriei pentru luna martie și nefacturarea în continuare pentru perioada următoare a chiriei aferente terasei T3 până la momentul în care autoritățile naționale vor ridica interzicerea utilizării terasei T3 conform destinației stabilite de locator și prevăzute în Contract, propunând în acest sens, semnarea unui act adițional la Contract. Cu toate acestea, administrația locală nu a dat curs acestei solicitări și a emis în continuare facturi, suplimentar percepând o sumă suplimentară în concordanță cu indicele inflației. 

La sfârșitul lunii aprilie, Direcția Patrimoniului Municipiului a răspuns cererilor venite din partea firmei lui Bulieriș spunând că ”nu este de acord cu poziția reclamantei opinând că măsurile autorităților nu interzic închirierea bunurilor de categoria celor din speță și că în acest sens facilitățile de care aș putea beneficia sunt cele prevăzute de art. X din O.U.G. nr. 29/2020”, și a continuat să emită facturi

Firma Tran Events a plătit facturile, dar a menționat în extrasele de cont precizarea “plată necuvenită din data instituirii stării de urgentă”.

Astfel că, societatea are pretenții către Primăria Cluj-Napoca în valoare de 10.000 lei.

Judecătoria Cluj-Napoca a respins cererea făcută de firma lui Bulieriș

În noiembrie 2023, Judecătoria Cluj-Napoca a dat o primă sentință în dosarul de fond prin care a respins cererea  de chemare în judecată a firmei lui Bulieriș.

”Reclamanta solicită restituirea sumei de 6.317,41 lei reprezentând chirie nedatorată pentru perioada 18.03.2020 – 31.05.2020 aferentă Contractului de închiriere nr. 134081/08.03.2019, reprezentând plată nedatorată ca urmare a faptului că nu datora chirie pentru lunile martie, aprilie și mai 2020 având în vedere că, pe de o parte, intervenirea pandemiei cauzată de virusul Sars-CoV-2 reprezintă un eveniment de forță majoră ce o exonera de la plata chiriei, iar, pe de altă parte, din cauza măsurii de suspendare a activității comerciale a operatorilor economici dispusă prin ordonanța militară nr. 1/2020, pârâta nu și-a mai putut îndeplini propria obligație de a asigura folosința spațiului închiriat în scopul pentru care au fost încheiate contractul de închiriere, fapt ce o îndreptățea pe reclamantă să invoce excepția de neexecutare a contractului și să sisteze executarea propriei obligații de plată a chiriei, însă, din cauza faptului că a realizat, totuși, această plată, suma respectivă nu era datorată și solicită restituirea sa.(…) Instanța reține că activitatea reclamantei a fost afectată pe o perioada limitată de timp, având în vedere că măsura a fost una temporară, iar legiuitorul a oferit remedii adecvate pentru ca impactul să nu fie covârșitor pentru tipurile de întreprinderi cum este și reclamanta. Mai mult decât atât, instanța reține că un remediu a fost oferit chiar și de către pârât, respectiv a învederat reclamantei că facilitățile de care ar putea beneficia sunt cele prevăzute de art. X din O.U.G. nr. 29/2020, dacă sunt îndeplinite criteriile stabilite”, arată motivarea judecătorească.

”Plata sumei de 6.317,41 lei reprezentând contravaloarea chiriei aferentă lunilor martie, aprilie și mai 2020 a fost realizată de reclamantă în baza unui contract de închiriere ce se afla în ființă la momentul emiterii facturilor, producea efecte și nu fusese desființat de către părți sau instanța de judecată. Prin urmare, nu se poate afirma că respectiva plată a fost una nedatorată, ci datorată de reclamantă, în calitate de locatară, pentru faptul oferirii de către pârâtul locator a folosinței spațiului destinat amplasării terasei de alimentație publică T3 cu o suprafață totală închiriată de 47,36 mp.

Invocarea realizării unei plăți nedatorate în temeiul unui contract de închiriere ce nu a fost desființat în prealabil, este apreciată de către prezenta instanță a fi neîntemeiată.

Pentru toate considerentele expuse anterior, instanța va respinge cererea pârâtei de obligarea a pârâtului la restituirea sumei în cuantum de 6.317,41 lei reprezentând chirie nedatorată pentru perioada 18.03.2020 – 31.05.2020 aferentă Contractului de închiriere nr. 134081/08.03.2019, ca neîntemeiată.”
Acum, procesul este în stadiul de apel și se judecă la Tribunalul Cluj. Primul termen a fost stabilit pentru jumătatea acestei luni.

Stelian Frățilă implicat în afacerile cu transporturi feroviare

Asociatul lui Bulier a fost pentru mulți ani directorul unei firme din domeniul transportului feroviar patronată de Iulian Gaga. El a fost șeful gării din Oradea și membru al Rotary Oradea. În cadrul firmei clujene  Via Terra Spedition a fost asociat cu Viorel Bunea, clujeanul care a ținut în chirie, pentru mai mulți ani, biroul teritorial al DIICOT Cluj. 

Iulian Gaga este conectat la fostul șef al CFR Marfă, clujeanul Vasile Tulbure iar, o nepoată de-a  lui a reușit să își găsească un loc de muncă tocmai la societatea Via Terra, firmă cu care CFR-ul încheia contracte într-o veselie. Tulbure a fost implicat și în celebra Afacere Trafer. La vremea respectivă, fostul director al CFR Marfă a fost “nevoit” să nu mai ocupe această funcție. 

După ce a plecat de la CFR Marfă, el a ajuns să se ocupă de afacerile companiei Unicom Active Feroviare, o societate cu o cifră de afaceri compusă din multe numere și controlată de CONSTANTIN IAVORSKI, un general KGB în rezervă și fost ministru al industriilor în Republica Moldova. De-a lungul timpului, această firmă a sponsorizat partidele PD-L și PSD.

1 COMENTARIU

  1. Indiferent daca este milionar sau nu, avocat ori strungar, în mod logic petentul are dreptate DAR a comis greșeli inadmisibile pentru un … avocat. Avocatul ar trebui sa știe ca execuția unui contract este obligatorie. Trebuia sa ceara Primăriei modificarea contractului/suspendarea închirierii pe perioada impusă de starea de pandemie si nu cred ca nu avea înțelegere din partea locatorului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.