Importul de maşini second-hand, în contextul crizei economico-financiare mondiale, pune în pericol activitatea companiilor auto şi locurile de muncă din industria românească producătoare de maşini, a declarat, marţi, directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont.
"Noi, la Dacia, deocamdată ne ajustăm activitatea în funcţie de evoluţia pieţei auto, nu putem face previziuni în acest moment şi sperăm că activitatea nu va deveni mai îngrijoratoare decât este. Sperăm ca la nivel european să se relanseze piaţa creditelor şi cerem oprirea importurilor maşinilor de ocazie, de mâna a doua ,deoarece infuzia de astfel de autoturisme riscă să aducă societăţile producătoare de autovehicule în situaţia în care din cadrul lor vor dispărea locuri de muncă sau pot avea drept consecinţe chiar închiderea lor", a spus Fourmont, citat de Mediafax. Dacia a anunţat luni că va întrerupe producţia în perioada 20 noiembrie – 7 decembrie din cauza scăderii pieţei interne şi a celor de export, măsură la care constructorul auto a mai apelat pentru patru zile, respectiv 30-31 octombrie şi 13-14 noiembrie. "Din cauza scăderii brutale a pieţelor auto, deşi este un succes atât la export, unde îşi creşte cota de piaţă, cât şi în România, Dacia se vede nevoită să îşi întrerupă producţia în perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008", se arată într-un comunicat al Dacia. Adâncirea crizei financiare şi economice în luna octombrie duce la o scădere importantă a pieţelor auto, inclusiv a României, arată constructorul auto. După anunţul de luni, rezultă că Dacia a planificat oprirea producţiei pentru un total de 16 zile. Pentru perioada 20 noiembrie – 7 decembrie, va continua să funcţioneze doar centrul CKD (pachete de piese destinate exportului şi asamblării în alte uzine – n.r.), precizează Dacia. Datele preliminare ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în România au fost livrate 23.526 de autovehicule noi în octombrie, în scădere cu 30% de la nivelul de 33.835 de unităţi din aceeaşi lună a anului trecut. Pentru aceeaşi perioadă de raportare, vânzările Dacia, în România, au scăzut cu 26,7%, de la 9.094 unităţi la 6.664 autovehicule. "Piaţa auto a scăzut în octombrie 2008 faţă de octombrie 2007 în România cu circa 30%, în Spania cu 40%, în Marea Britanie cu 23%, în Suedia cu 22,7%, în Italia cu 18,9%, în Germania cu 8%, în Franţa cu 6,2%. Această tendinţă va continua, probabil, şi în lunile următoare", se arată în comunicatul constructorului auto. (A.M.)
masina de rahat