Licitația lansată în primăvara acestui an de către Primăria Cluj-Napoca, pentru achiziționarea unor mini-autobuze autonome a fost anulată, deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile. Cluj-Napoca urma să devină primul oraș din țară care cumpăra astfel de vehicule fără șofer.

Perioada de evaluare a ofertelor urma să se finalizeze pe 24 septembrie, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Între timp, licitația a fost însă anulată din cauză că „au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme”, după cum se arată în anunțul din SEAP.

Amintim că primăria condusă de Emil Boc primise două oferte la licitația pentru achiziția de mini-autobuze autonome. Cele două oferte depuse până la termenul limită din 23 iunie proveneau de la:

1. EasyMile GmbH, producător de vehicule autonome cu sediul la Toulouse, Franța și cu birouri în țări precum Germania (Berlin).

2. Navya, companie franceză specializată în proiectarea și construcția de vehicule autonome și electrice.

Primăria Cluj – Napoca a lansat pe 22 aprilie licitația pentru achiziția de autovehicule autonome destinate transportului public de persoane. Valoarea estimată a achiziției era de 27,35 milioane de lei.

Acordul – cadru scos la licitație de primăria condusă de Emil Boc viza furnizarea a până la 14 autovehicule autonome. Un autovehicul poate transporta 10 sau mai multe persoane. Achiziția acestor autobuze era finanțată din fonduri bugetare iar durata acordului-cadru urma să fie de 48 de luni.

Primarul Emil Boc a vorbit despre lansarea licitației încă de la finele lunii martie, potrivit presei clujene. La începutul anului 2020, municipalitatea din Cluj – Napoca a semnat un contract cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) pentru servicii de consultanță. Valoarea totală a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN urma să furnizeze consultanță pentru achiziționarea unor autobuze autonome electrice, potrivit sursei citate.

Reprezentanții Primăriei au anunțat atunci că autobuzele fără șoferi urmau să fie pe străzile Clujului în cel mult doi ani. Autobuzele cu o capacitate destul de mică, de aproximativ 12 locuri, urmau să circula în zonele centrale, unde nu ajung alte mijloace de transport. Potrivit municipalității, numărul mare de senzori ai acestui autovehicul și complexitatea acestora garantau siguranța în trafic.

Autobuzele urmau să fie testate timp de un an, iar apoi proiectul urma să fie extins cu fonduri europene. Dacă acest proiect se implementa, Cluj-Napoca era primul oraș din România cu astfel de autobuze.

Sursa: economica.net

Citește și: Organizatorii TIFF au ”uitat” de plata unei taxe de 17.000 lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.