Încep lucrările pentru modernizarea lotului Cluj-Napoca-Aghireșu pe linia de tren Cluj-Oradea

142


Modernizarea primului tronson al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca-Oradea-Frontieră Ungaria va demara fără a include Pasajul de la Tăietura Turcului. Asocierea Alstom-Arcada (RailWorks) este acum autorizată să înceapă lucrările de modernizare pe primul lot, care se întinde între Cluj și Aghireșu (30 km), în cadrul proiectului de modernizare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor, după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire.

Însă, Autorizația de construire pentru lotul Cluj-Aghireșu nu este completă întrucât nu include Pasajul rutier Tăietura Turcului – un proiect așteptat de clujeni, nici parcarea de la Punctul Oprire Nădășel și substația electrică de tracțiune Aghireșu, potrivit economedia.ro Autorizația prevede lucrări de modernizare de 1,38 miliarde lei, finanțare din PNRR și o durată estimată a execuției de 34 de luni. Diferența între valoarea contractului semnat ( 1,6 miliarde lei) și lucrările autorizate este astfel de peste 200 milioane lei.


Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireș are o lungime de aproape 31 kilometri, contractul are o valoare de 1,6 miliarde lei, iar asocierea RailWorks (Alstom-Arcada) urmează să modernizeze 13 poduri și să execute unul nou la Cluj-Napoca-Tăietura Turcului. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș. Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA.

Autorizația de construire pentru pasajul Tăietura Turcului, emisă după exproprieri
În primăvara anului trecut, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA solicita sprijin Primăriei Cluj-Napoca pentru declanșarea procedurilor de expropriere pentru proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor.

Potrivit reprezentanților Primăriei Cluj-Napoca, lucrările la pasajul Tăietura Turcului vor fi realizate în baza unei alte autorizații de construire, în condițiile în care ministerul Transporturilor derulează procedurile de expropriere.

„Pasajul va face obiectul unei alte autorizații de construire. În acest moment Ministerul Transporturilor este în procedură de expropriere”, a declarat pentru monitorulcj.ro viceprimarul Dan Tarcea, scrie monitorulcj.ro.


Cel de-al doilea segment Aghireș-Poieni este deja în lucru. Anterior, CFR a transmis că în perioada 08 ianuarie 2024 – 08 ianuarie 2026, adică doi ani de zile, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireșu – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni.

În perioada închiderii circulației feroviare pe relația Aghireș – Poieni pentru execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare, trenurile de călători vor putea circula pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș si retur și Poieni – Oradea – Frontieră și retur, ca până acum.

Citește și: Ca să nu crape dalele cumpărate de la Videanu, primarul B(l)oc a pietonalizat străzile Universității și Kogălniceanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.