Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Laszlo Attila, a vorbit într-un interviu acordat Gazetei de Cluj despre stadiul lucrărilor la centurile ocolitoare ale Clujului, susţinând că este posibil ca acestea să fie finalizate în toamna anului viiitor.  


Gazeta: Care a fost suma totală promisă de Guvern pentru centurile ocolitoare ale Clujului şi câţi bani s-au primit până în acest moment?

Laszlo Attila: Nu ştiu cu exactitate suma, deoarece este vorba de două centuri ocolitoare. Una este Vâlcele-Someşeni, iar cealaltă este autostrada urbană de sud, care se întinde din cartierul Mănăştur până în Someşeni. Dacă, iniţial, proiectul Vâlcele-Someşeni a fost preluat de Drumurile Naţionale, am fost obligaţi să ne apucăm de studiile de fezabilitate de proiectare a inelului interior sau a variantei centurii ocolitoare interioare. Acest lucru s-a şi făcut, dar nu s-a finalizat şi am beneficiat de preluarea acestui proiect de către cei de la Drumurile Naţionale, mai ales având în vedere că este mult mai uşoară exproprierea terenurilor.

Gazeta: Care este contribuţia autorităţilor locale în acest proiect?

Laszlo Attila: Studiul de fezabilitate, traseul, întocmirea PUZ-urilor aferente traseurilor ocolitoare, după care acest proiect a fost predat şi, în paralel, soluţionarea dosarelor de fond funciar care se referă la traseu.

Gazeta: Momentan, deşi lucrările la una dintre centuri ( Vâlcele-Apahida) au început de ceva vreme, avem doar aproximativ 1,5 km construiţi. De ce avansează atât de încet lucrările? Putem vorbi de intervenţia politicului în buna desfăşurare a lucrărilor sau lucrările sunt întârziate din cauze obiective?

Laszlo Attila: Din câte am înţeles, lucrările sunt întârziate din cauze obiective. În primul rând, aş aminti faptul că acel traseu intră în pădurea Gheorgheni. Procedura pentru a se ajunge până la tăierea pădurii din zona respectivă este foarte anevoioasă. Din câte am înţeles, acesta este motivul, deoarece mai există o porţiune de câteva hectare care urmează să fie defrişată şi acum se întocmesc actele. Acest lucru intră, pe de-o parte, în atribuţiile celor de la Drumurile Naţionale, cât şi a executanţilor.

Gazeta: Care este termenul limită de finalizare a contrucţiei centurilor ocolitoare? Când estimaţi că vor fi terminate centurile Clujului?

Laszlo Attila: Din informaţiile pe care le deţin, sper ca Vâlcele-Apahida să înceapă să funcţioneze în toamna anului viitor. La ora actuală sunt informat că se poate circula pe tot traseul, mai puţin acolo unde sunt viaducte.

Gazeta: Ce sumă a fost cheltuită până acum pentru centura Vâlcele-Apahida?

Laszlo Attila: Mai multe informaţii despre acest lucru vă pot da cei de la Consiliul Judeţean.

Gazeta: Care este stadiul centurii ocolitoare Gilău-Jucu?

Laszlo Attila: Această centură este în faza de avizare. A trecut de noi, deoarece trebuiau făcute anumite precizări, iar aici mă refer, în primul rând, la conectarea  reţelei stradale din oraş.

Gazeta: Sunt suficiente fondurile pe care le deţine Primăria Cluj pentru a finaliza toate cele trei centuri ocolitoare ale judeţului?

Laszlo Attila: Nu, deoarece sunt nişte proiecte extrem de costisitoare şi la bugetul actual ne este foarte greu să facem faţă unor astfel de cheltuieli.

Gazeta: Consideraţi construirea Autostrăzii Transilvania prioritară faţă de construirea centurilor ocolitoare?

Laszlo Attila: Bineînţeles.

Gazeta: Care este situaţia retrocedării terenurilor din staţiunea Palocsay, terenuri pe care se va construi centura ocolitoare sud-est?

Laszlo Attila: Mai avem două dosare de fond funciar care se referă la  traseul viitoarei centurii ocolitoare. În total sunt patru dosare, dintre care două urmează să fie soluţionate. Este vorba de expropriere, respectiv punerea lor în posesie pe alte locaţii.

Gazeta: Săptămânile trecute, prefectul Călin Platon a declarat că a găsit soluţia de rezolvare a situaţiei din Palocsay, urmând ca şi hostezenii să primească teren tot în staţiune. Consideraţi că problema Palocsay s-a rezolvat?

Laszlo Attila: Consider că s-a găsit o rezolvare decentă a acestei probleme pentru ambele părţi. Zilele trecute, am discutat cu nişte colegi care lucrează la fostul C.A.P. Înfrăţirea, adică aproape de la linia de cale ferată din Someşeni până în cartierul Grigorescu şi am stabilit un plan de bătaie pentru lucrările care urmează să le facem. Preconizăm ca în anul viitor să fie puşi în posesie numai pe acest C.A.P. peste 400 de hectare.

Beatrice Golondzac

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.