Lectii de macroeconomie de la o aprozareasa analfabeta. Datorita faptului ca in politica aprozaresele sunt promovate pana la rang de deputat, increderea populatiei in cei care se ocupa de legile Romaniei este la un nivel jalnic. Viitorul Romaniei nu este cel explicat in declaratia politica a deputatului social-democrat, ci in esecul clasei politice.
Analfabeta Aurelia Cristea, care nu este cunoscuta decat pentru ravasirea paturilor, a ajuns sus cu ajutorul unui ultim om in umbra caruia a stat, Pop Puscas Teodor, mare patron de agentie de paza la Cluj. El a ajutat-o sa urce in politica nationala, de unde a inceput sa dea lectii de macroeconomie prin intermediul declaratiilor politice. Unii oameni nu au uitat ca Aurelia Cristea le-a vandut alimente la un aprozar in Huedin, aceasta ajungand sa dea lectii de macro-economie, trecand in revista mai toate clisele in ceea ce priveste prosperitatea economica. Mai mult decat atat, pe langa greselile gramaticale strecurate in aceasta declaratie politica, cu care Aurelia Cristea ne face de rusine in Camera Deputatilor, aceasta a scris aproape intregul text fara a pune nici macar un spatiu intre cuvinte. Noi am corectat declaratia politica pentru a pune la dispozitiile cititorilor aberatiile pe care le formuleaza intr-un format lizibil, dar v-am atasat un document cu declaratia initiala:lectii de macroeconomie de la o aprozareasa analfabeta
Cristea incearca sa recupereze timpul pierdut in Parlamentul Romaniei si din acest motiv a depus in aceeasi zi doua declaratii politice: „Viitorul României depinde de reuşita iniţiativei private” si „588 servind o Românie puternică!” Redăm în continuare textul primei dintre aceste initiative:
Stimaţi colegi,
Este de notorietate pentru fiecare dintre noi, fie că am activat sau nu în mediul economic, că întreprinderile mici şi mijlocii au un rol esenţial în dezvoltarea durabilă a economiei unui stat. În România, IMM-urile angajează peste două treimi din salariaţi şi contribuie la mai mult de jumătate din Produsul Intern Brut.Doamna Maria Grapini,ministrul delegate(n.r. corect este delegat) pentru Turism şi IMM-uri declara recent căprimii 100 de datornici la buget (toate fiind companii mari) au creanţe egale cu impozitele plătite de 430.000 de IMM-uri. Pe de altă parte printre avantajele acestora se află şi o mai mare flexibilitate în ceea ce priveşte absorbţia de pe piaţa muncii, dar şi capacitatea de a inova.
A devenit o prejudecată aceea că în ţara noastră ar există un deficit cronic de cultură antreprenorială, însă eu cred că avem mai degrabă un deficit cronic de stabilitate şi predictibilitate pentru acest mediu, al IMM-urilor. Potrivit unui document al Consiliului Naţional al IMM-urilor din România, prima şi cea mai important(n.r. importantă)problemă semnalată este tocmai aceasta: lipsa unui pachet legislative(n.r. corect este legislativ) care să creeze premise de dezvoltare şi creştere pe termen lung. Reducerea birocraţiei şi a fiscalităţii, dar şi valorificarea bunelor practici ale UE constituie doleanţe subsumate nevoii de creare a stabilităţii şi predictibilităţii.
Mai apoi, există şi lipsa de sprijin real a băncilor pentru acest sector. Deşi procentul românilor care doresc să înceapă o afacere pe cont propriu este mai mare decât media europeană, posibilităţile acestora sunt mult mai reduse decât ale cetăţenilor din Occident. Din păcate, în ţara noastră nu prea există bănci de investiţii dedicate noilor afaceri, condiţiile impuse la creditare de către instituţiile financiare autohtone sunt prohibitive, un întreprinzător având nevoie de garanţii foarte mari pentru a putea accesa nişte fonduri consistente.De asemenea, numărul investitorilor dedicaţi start-up-urilor (aşanumiţii “angel investors”) este foarte mic şi cel mai adesea condiţiile impuse întreprinzătorilor cu idei dar fără resurse sunt greu de acceptat. O reevaluare a felului în care sunt reglementate băncile româneşti ar fi necesară, în scopul creării unor instituţii de credit dedicate noilor afaceri.
Pe de altă parte, agenţiile care se ocupă cu sprijinul IMM-urilor au momentan un impact redus asupra dezvoltării acestora. Dacă statul nu îşi permite să ofere susţinere sub forma banilor, ar putea să o facă măcar prin consultanţă gratuită şi o reducere a birocraţiei. Ar ajuta, aşa cum arată documentul citat anterior, şi diversificarea serviciilor oferite de Fondul de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri sau impozitarea graduală pentru întreprinderile nou create.
Tot printre solicitările formulate de către ei se numără şi creşterea la achiziţiile publice, prin obligativitatea împărţirii în loturi mai mici a obiectului achiziţiei, dar şi obligaţia la plata în 30 de zile a contractelor publice câştigate. Şi nu cred, stimaţicolegi, că acestea sunt solicitări exagerate. Am ignorant destul, în ultimii ani, semnalele tot mai puternice venite din sectorul IMM-urilor.Iar guvernele care nu le-au ignorant, le-au creat taxe şi condiţii noi, care au dus la închiderea sau desfiinţarea a mii de astfel de întreprinderi.
Aş putea enumera multe alte probleme punctuale, însă concluzia care doresc să se desprindă din această declaraţie politică este că noi, decidenţii politici, am putea face mult mai mult pentru a încuraja iniţiativa privată. Şi mă refer aici la politici publice clare, asumate, responsabile, al căror scop final să fie bunăstarea.
În fond, pe termen lung, orice condiţie pozitivă se va răsfrânge astfel şi asupra noastră!”, arata deputatul social-democrat.
Despre iubitul Aureliei Cristea, Pop Puscas Teodor, puteti citi urmari urmatorul material:
Pop Puscas Teodor si-a dat contracte in incompatibilitate