Constructorul auto japonez Nissan, partenerul Renault, a lansat luni pe piaţa din India noul său automobil ieftin marca Datsun, care ar urma să joace acelaşi rol pentru Nissan ca şi marca românească Dacia pentru Renault, transmite AP.
Carlos Ghosn, directorul general de la Renault şi Nissan, a fost cel care a dezvăluit mica berlină cu cinci uşi botezată Go (de mărimea unui Renault Twingo). Nissan are de gând să vândă maşina pe piaţa din India începând din 2014, la un preţ de cost de 400.000 de rupii (5.200 de euro). De asemenea, maşina ar urma să fie vândută şi în Rusia, Indonezia şi Africa de Sud.
Marca de automobile Datsun a debutat în Japonia în 1932, însă în anul 1981 compania Nissan a decis să renunţe la această marcă pentru a-şi unifica linia de modele sub marca Nissan.
Expansiunea rapidă spre India reflectă eforturile lui Carlos Ghosn de a căuta oportunităţi de creştere dincolo de pieţele mature unde se constată un declin al cererii de vehicule. Vânzările în India, Brazilia, Rusia şi China au reprezentat anul trecut 30% din vânzările globale ale Renault-Nissan, de 8,1 milioane de vehicule. AGERPRES