Apreciem ca nivelul actual 50.000 euro, este mult sub pragul potentialelor riscuri
la care se expun consumatorii, asigurarea acoperind doar anurnite fenomene, spre exernplu
faliment.Un nivel just pentru consumatori consideram a fl de minim 200.000 euro,
diferentiat pe tour operatori si agentii revanzatoare, incidentele ce pot acoperinte de
aceste polite putand ñ extinse. Aceasta necesitate, rezida si din faptul ca in general
consumatorul clujean si nu numai, pentru a beneficia de concediul mult dorit face anumite
econornii in timp, in unele cazuri venind din vacanta cu arnintiri nu tocmaì placute. Ca si
institutie, nu de putine ori ne-a fost dat sa “impartasìrn” cu turistii acest gust amar:
conditii de cazare/transport irnproprii, nerespectarea de catre agentiile de turism a
prevederilor contractuale.La mai bine de 6 luni de la falimentarea unor agentii de turism,
consumatorii de afla in imposibilitatea intrarii in posesia sumelor achitate pentru sejur,
avand in vedere cuantumul prea mic al si numaml mare de consumatori prejudiciati. Astfel,
recomandam Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania,organism responsabil cu
reprezentarea si apararea intereselor profesionale ale membrilor sai, pe plan intern si
international, garantarea exercitarii profesiei in turism, sporirea contributiei la ridicarea
nivelului calìtativ al activitatii turistice din Romania, demararea unor acte legislative care
sa impuna modifîcarea nivelului politei de asigurare pentru operatorii de turism. De asemenea,
de bun augur ar fl si impunerea unor astfel de polite si pentru agentiile imobiliare, agentii
ce promoveaza anumite locatii, a caror drept de proprietate este grevat de anumite obligatii
ale proprietarului ( garantii, ipoteci etc), consumatorul de rand fiind supus unor eventuale
riscuri, necunoscand starea de fapt a imobilului.