In ceea ce priveste piata automobilelor second hand din Romania, masinile de germane isi conserva cel mai mult valoarea, iar cele franceze si italiene se devalorizeaza cel mai mult.
 

Un automobil nou cumparat isi pierde chiar de a doua zi cel putin 10% din valoare. In functie de marca si model, devalorizarea continua cu 10-15% pe an.
 
Bineinteles ca exista si alti factori care afecteaza aceasta devalorizare: modul in care este intretinuta masina (revizii facute la timp si dovedite cu facturi), starea interiorului si exteriorului, etc.
 
Orice cumparator avizat se va uita, pe langa kilometraj, si la nivelul de uzare al cauciucului de pe pedale. Astfel, el poate sa-si faca o idee despre cat de mult a fost condusa masina. La fel, va aprecia cat de uzata este tapiteria, volanul, schimbatorul de viteze si butoanele de pe bord.
 
Daca ne referim strict la marci si pastrarea valorii in timp, autoturismele germane Volkswagen, Audi si BMW sunt cele care inregistreaza cele mai mici scaderi de pret la revanzare (50-60% dupa cinci ani), in timp ce Fiat, Renault sau Peugeot se devalorizeaza cu 75-80% in aceeasi perioada de timp.
 
Un Audi A4 TDi care a fost achizitionat cu aproximativ 27.000 de euro in 2005, se vindea in 2010 cu aproximativ 11.000 – 13.000 de euro, iar acum, in primele luni ale anului 2011, cu aproximativ 10.000 – 11.000 de euro.
 
La fel si in cazul unui BMW 320 d care se vinde acum cu aproximativ 11.000 – 12.000 de euro, cu 1.000 de euro mai putin fata de anul trecut, in conditiile in care, in anul 2005, modelul costa 29.000 euro.
 
Marcile care inregistreaza cele mai mici preturi de revanzare sunt Renault, Peugeot si Fiat. Un Renault Megane 1.9 DCI din 2005, cu un pret de cumparare de 18.000 de euro, se vinde acum cu 4.000 – 5.000, iar un Fiat Punto 1.2 I se vinde in prezent cu circa 3.500 de euro, desi in 2005 avea un pret de cumparare de 12.000 de euro.
Cristian Bara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.