Administrația Boc a evidențiat în repetate rânduri realizarea unor proiecte inspirate de orașele europene. Cu toate acestea, conform unui inginer din Cluj, când vine vorba de proiecte majore de infrastructură sau aspecte administrative, administrația locală abordează adesea o abordare nepractică și lipsită de o strategie clară. Un exemplu în acest sens este proiectul trenului metropolitan Cluj, care în loc să fie simplu și practic, după modelul unui proiect similar din Stuttgart, orașul german, se confruntă cu o mulțime de birocrație și propuneri extravagante, scrie știridecluj.ro.

„Nemții ar spune cu siguranță: „Da, cu plăcere!” în ceea ce privește trenul metropolitan.”

Pe măsură ce mă întâlnesc din când în când cu organizarea și sistematizarea din alte țări, observ tot mai mult o abordare visătoare, nepractică și lipsită de o strategie clară în ceea ce ne privește.

Primul aspect – REȚEAUA.

Nu trebuie să fie grandioasă, luxuriantă sau pavată cu granit, ci simplă și practică – o „pânză de păianjen” în jurul unui pol de dezvoltare economică, cum este Clujul pentru județ.

Al doilea aspect – ZONAREA.

Niciun bilet pe linie, nicio birocrație – pur și simplu un sistem de inele în jurul localității principale și tarifare proporțională.

Al treilea aspect – INFORMAREA.

Detalii despre plecări, sosiri, ore estimative (nu aproximări cu minutul și stația), bilete achiziționate de la automate cu o interfață intuitivă.

Al patrulea aspect – PRAGMATISMUL.

Nu trebuie să fie grandios, ci practic: cale ferată, peron acoperit, acces din ambele părți, automate de bilete.

Acesta este un exemplu din zona Stuttgart.

Când vom adopta o astfel de abordare? Avem o linie de cale ferată, trenuri care circulă. „Pânza de păianjen” nu este un mare proiect de Tren Metropolitan care să împiedice funcționarea, ci doar mențiuni OSA. Cum vom ajunge în Turda? Cum vom continua dincolo de Corpadea? Când vom putea trece de la un mijloc de transport la altul în aceeași stație, cărându-ți ușor bagajele, fără a fi nevoiți să ieșim în afara în condiții de caniculă, ninsoare sau ploaie?

Pun stacheta într-un punct mai jos: când vom avea tarifare pe zone la CTP și vom scăpa de moștenirea din secolul trecut – biletul/abonamentul pe linie?”, a explicat un clujean pentru „Clujul Civic”.

Menționăm că, după ani de amânări, administrația locală susține că trenul metropolitan Cluj poate fi realizat fără construirea unei linii de cale ferată suplimentare dedicată exclusiv acestui obiectiv. Aceasta în ciuda faptului că, la începutul anului 2023, Emil Boc a relatat că proiectul Trenului Metropolitan al Clujului a fost pus pe pauză din cauza CFR, care cerea autorităților să construiască o „nouă linie de cale ferată de la Gara Cluj-Napoca la Apahida”.

Citește și:

4 COMENTARII

  1. O știre de tot rahatul !!!! Cine este acel inginer care pune proiectul trenului metropolitan la pământ??? Nu sunt fan Emil Boc dar ,indiferent de ce proiecte ar propune și ar dori sa le facă, toată lumea este contra !!!!

    • Normal ca numai tâmpenii poți sa spui
      Nu sunt din Cluj dar sigur a făcut mai mult decât au făcut alți primari asa ca ușor cu jignirile
      Ai văzut filme porno cu el
      Tu cred ca ești ft înalt de razi .majoritatea actorilor care sunt top sunt pitici
      Oamenii prosti își dau cu părerea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.