”În urmă cu două săptămâni, la conferința de presă a consilierilor locali ai PNL, am enunțat ideea constituirii unei rețele de transport de nivel european, care să includă trenuri regionale, menite să deservească zona metropolitană, după modelul care funcționează deja la Paris, Barcelona ori Roma. Ideea a fost menționată și azi de reprezentanții Agenției de Dezvoltare Regională de Nord-Vest, care au organizat o întâlnire cu reprezentanții administrației publice din județul Cluj, în care au prezentat o serie de priorități legate de exercițiul financiar al Uniunii Europene din perioada 2014 – 2020.

Salutăm pe această cale faptul că ideea acestor trenuri regionale este bine receptată în comunitatea locală. Indiferent de punctele de vedere politice uneori divergente, ne exprimăm disponibilitatea de a susține proiectele care vizează dezvoltarea comunității.

Tocmai de aceea, dorim să punctăm câteva idei utile în conturarea acestui proiect al trenurilor metropolitane:

1. Aceste trenuri trebuie să asigure fluxul de forță de muncă și de mărfuri care să lege Clujul de platfome industriale precum Tetarom III din Jucu, precum și de căi de comunicație importante, precum Autostrada Transilvania, viitoarea autostradă Turda – Sebeș și Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.

2. Viitoarele trenuri metropolitane pot să fie operaționalizate de RATUC.

3. Pentru a putea obține fondurile europene cu ajutorul cărora să poată fi achiziționate aceste noi mijloace de transport în comun, propunem spre analiza opiniei publice ideea transformării RATUC din regie autonomă în companie publică. În conformitate cu actualele reguli europene, regiile autonome nu sunt eligibile pentru a derula proiecte europene precum cel propus.

4. Transformarea viitoarei companii publice de transport într-un operator regional în adevăratul sens al cuvântului, care să deservească întreagă zonă metropolitană.

5. Pentru a evita cheltuirea inutilă a fondurilor publice pentru a crea infrastructura necesară pentru viitoarele trenuri regionale, propunem încheierea unui contract prin care viitoarea companie public de transport să poată închiria căile ferate ale CFR, în condiţiile în care acestea sunt departe de a fi utilizate la capacitate maximă”.

 

Grupul Consilierilor PNL

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.