elevi la școală

Departamentul Ministerului Educației avertizează societatea în legătură cu situația gravă a performanțelor școlare ale copiilor: rezultatele obținute de elevii de clasa a II-a la Evaluarea Națională confirmă procentul de analfabetism funcțional de peste 40%.

Conform edupedu.ro, la finalul clasei a II-a, mai puțin de jumătate dintre elevi știu să scrie un text pornind de la câteva întrebări și sub 60% redactează textul scriind corect cuvintele, propozițiile și semnele de punctuație.

Cu toate acestea, Ministerul Educației nu a revenit nici măcar cu un comunicat pentru a explica rezultatele testării anuale, care este un puternic predictor al performanțelor școlare ale elevilor în cauză.

Conform presei, la scris, decalajul rural-urban este de peste 17 puncte procentuale doar la clasa a II-a, iar la matematică, doar 75,06% dintre elevi reușesc să folosească în mod corect numerele în calculele elementare la finalul clasei a II-a. Din acest procent, mai puțin de 69% reușesc să facă adunări-scăderi și doar 65% pot să efectueze înmulțiri și împărțiri la finalul clasei a II-a.

Amintim că elevii de clasa a II-a sunt testați în fiecare an, în luna mai, la Scris în limba și limba maternă, Citit în limba română și în limba maternă, Matematică.

Citește articolul integral pe edupedu.ro.

Sabina Popescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here