AVRAM MIRCEA CONSTANTIN, FODOR GHEORGHE VASILE, IUGA GAVRILĂ, KONNERT AGNES și POPOVICI ALIN foști membri în consiliul de administrație al Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public și Privat al Judeţului Cluj se judecă de câţiva ani cu CJ Cluj. Motivul: şi-au dat salarii şi prime nemeritate, iar în urma unui control al Curţii de Conturi, CJ Cluj a trebuit să dea banii înapoi. Acum administraţia judeţeană i-a dat în judecată pentru a recupera banii, dar instanţele se decid cu greu cine are dreptate.

În ianuarie 2021, Judecătoria Cluj-Napoca a decis că plângerea CJ Cluj împotriva șefilor din structura subordonată (Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat – RAADPP – al Judeţului Cluj. Între timp instituția a fost desființată și redenumită Direcția Administrare Drumuri Județene, n.red.) a ”expirat” deoarece a trecut termenul legal în care CJ Cluj putea să depună sesizarea.

Însă, CJ Cluj a contestat această decizie. După o ”gestație” de 9 luni a dosarului la Tribunalul Cluj, judecătorii au considerat că, de fapt, procesul trebuie reluat și rejudecat de prima instanță, adică de Judecătoria Cluj-Napoca.

La rejudecare, instanța dă o soluție diametral opusă față de prima, cea din ianuarie 2021.

”Admite în parte cererea de chemare în judecată, astfel cum a fost formulată și modificată de către reclamantul JUDEȚUL CLUJ, prin Președintele Consiliului Județean, în contradictoriu cu pârâții AVRAM MIRCEA CONSTANTIN, CORDOS DANIELA, KONNERT AGNES, FODOR GHEORGHE VASILE, IUGA GAVRILĂ și MORAR DAN IOAN. Obligă pârâtul AVRAM MIRCEA CONSTANTIN la plata către reclamant a sumei de 146.072 lei, reprezentând sume plătite cu titlu de drepturi salariale nete, dobânzi, contribuții de asigurări sociale aferente sumelor nete respective, bonuri de masă, cheltuieli de judecată și cheltuieli de executare silită, precum și la plata dobânzii legale aferente sumei de 146.072 lei, de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri și până la plata efectivă. Respinge în rest ca neîntemeiată cererea. Respinge ca neîntemeiată cererea reclamantului de obligare a pârâților la plata cheltuielilor de judecată. Obligă reclamantul (CJ Cluj, n.red.) să achite pârâtului Iuga Gavrilă suma de 8946,70 lei cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu de avocat. Obligă reclamantul să achite pârâtului Morar Dan Ioan suma de 1785 lei, cu titlu de onorariu de avocat. Obligă reclamantul să achite pârâtei Cordoș Daniela suma de 2500 lei, cu titlu de onorariu de avocat. Obligă reclamantul să achite pârâtei Konnert Agnes suma de 4500 lei, cu titlu de onorariu de avocat. Ia act de faptul că pârâtul FODOR GHEORGHE VASILE nu a solicitat cheltuieli de judecată.”, arată soluția pe scurt a instanței dată în noiembrie 2022.

Însă și această soluție a fost contestată, atât de șefii fostului RAADPP Cluj, cât și CJ Cluj, iar rejudecarea procesului a ajuns, din nou, la Tribunalul Cluj.

Ca într-o schiță umoristică, verdictul instanței este diametral opus față de cel al instanței inferioare.

În 12 ianuarie 2024, sentința de la judecătorie este schimbată, iar cererea de chemare în judecată făcută de CJ Cluj este respinsă.

”Respinge apelul formulat de apelantul reclamant JUDEȚUL CLUJ, prin Președintele Consiliului Județean, împotriva Sentinței civile nr. 6313/01.11.2022, pronunțată de Judecătoria Cluj-Napoca în dosar nr. 14913/211/2019*. Admite apelul formulat de apelantul pârât AVRAM MIRCEA CONSTANTIN împotriva Sentinței civile nr. 6313/01.11.2022, pronunțată de Judecătoria Cluj-Napoca în dosar nr. 14913/211/2019*, pe care o schimbă în parte în sensul că: Respinge cererea de chemare în judecată, astfel cum a fost modificată, formulată de către reclamantul JUDEȚUL CLUJ în contradictoriu cu pârâtul AVRAM MIRCEA CONSTANTIN, ca neîntemeiată. Menține în rest dispozițiile hotărârii apelate”, arată o parte din cea mai recentă soluție pe scurt a instanței din acest dosar.

Curtea de Conturi arată cum se haiducea în urmă cu 10 ani prin administrația județeană

Raportului Curții de Conturi a României arată că ”în perioada 2015 – 2016 au fost acordate şi plătite, majorări ale indemnizației pentru președinții şi vicepreședinții consiliului judeţean. Drepturi salariale nete, dobânzi şi cheltuieli de judecată, stabilite prin hotărâri judecătorești ca urmare a nerespectării clauzelor stipulate în contractele individuale de muncă încheiate nu au fost recuperate de la Consiliul de Administrație al RAADPP Cluj. Au fost acordate nelegal finanțări nerambursabile unor asociații și fundații, în condițiile în care acestea au desfășurat și realizat activități care au generat profit. Bugetul Consiliului Judeţean Cluj a fost prejudiciat în anul 2015, prin pierderea finanțării execuției obiectivului de investiție “Parc Industrial TETAROM IV”, contractată cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, prin suspendarea contractului de execuţie şi prin plata nelegală a unor materiale (echipamente electrice), lipsă din patrimoniu. Nerealizarea clauzelor contractului de concesionarea de lucrări publice pentru proiectarea, finanțarea, construirea, darea în exploatare, întreținerea, operarea și asigurarea garanției totale prin activități de service și mentenanță a Parcărilor și a unui hotel de 4* în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Efectuarea de plăți nelegale pentru: lucrări de proiectare modernizare și reabilitarea a drumului județean – DJ 172F (km 1+400 – km 22+ 570 Gherla – Mica – limita județului cu Bistrița Năsăud), lucrări reprezentând amenajare parcare pe drumul județean – DJ 109 C (km 1+050 – km 1+400 Gherla), lucrări de proiectare modernizare și reabilitarea a drumului județean – DJ 109 C (km 1+000 – km 1+400 Gherla), lucrări de proiectare modernizare și reabilitarea a drumului județean – DJ 108 C Mănăstireni – Călata – Mărgău

(km 36+050 – 59+000),servicii de deszăpezire a drumurilor județene, în sezonul 2014 – 2015.”, arată o prezentare succintă a raportului.

Suma totală a prejudiciului constatat în cadrul administrației județene a fost de 1.873.000 de lei.

Auditul care arată ”jungla” din CJ Cluj

Înainte de verificările Curții de Conturi, la instituția pe care Mircea Avram a condus-o în urmă cu 10 ani a fost realizat și un audit intern care a arătat modalitatea în care a fost condusă instituția.

Auditul arată cum s-au plătit mii de lei pentru arbuști ornamentali care, după ce au fost cumpărați la prețuri de zeci de ori mai mari decât cele de pe piață, nici măcar nu au fost plantați în totalitate. Printre neregulile depistate de audit se arată că ”lucrările au fost executate fără proiecte (detalii de execuție), fără studii și fără acordurile și avizele prevăzute de lege în cazul tuturor celor 13 contracte de lucrări auditate. Lucrările nu au fost urmărite și verificate de diriginți de șantier. Conducerea a desemnat alte persoane din cadrul regiei să verifice lucrările din teren, fără ca aceste persoane să aibă pregătirea profesională corespunzătoare sau atestatul de diriginte de șantier. Nu s-au emis ordine de începere a lucrărilor în scris, pentru cele 13 contracte de lucrări auditate și nu s-au întocmit procese-verbale de predare – primire a amplasamentului, procese- verbale de lucrări ascunse.

S-au făcut o serie de lucrări decontate în plus față de  lucrările real executate ”Contract nr.14/18.04.2011 cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5 suprafața parcare pavată 204 mp, acceptat în situațiile de lucrări 254 mp. Cantitatea de borduri pozate nu corespunde cu  situația de lucrări acceptată, real executat 28,08 m față de 47,80 m acceptat. Contract nr.109/12.06.2012 cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5, plăci gresogranit 13,7 mp real executat față 25 mp din situații de lucrări acceptate. Contract nr.131/31.10.2012  cabinete medicale str. Victor Babes nr.1, ușa metalică cu grilaj lipsă”, arată auditul.

În cadrul RAADPP Cluj s-au decontat o serie de lucrări fără ca imobilele să aparțină Consiliului Județean Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.