Conform unui comunicat de presă al consilierului județean, Mihai Seplecan, la mana șefilor CJ Cluj se afla fonduri de 71 de milioane de euro care asteapta sa fie cheltuite pentru proiecte de infrastructura. ”Ca la noi, la nimenea: vor unii să ne bage banii în traistă cu forța, dar noi ne opunem. O fi lenea, o fi fiind alt gen de interese, cert este faptul că decidențiiCJ Clujnu vor să implementeze un proiect important pentru dezvoltarea judeţului care constă în construirea unui terminal intermodal. Am atras atenția și anul trecut că, declarativ, toată lumea vrea implementarea proiectului, dar își declară neputința, motiv pentru care banii puşi deoparte de Comisia Europeană pentru Cluj ar putea fi fi pierduţi dacă proiectul nu va fi depus până la începutul acestui an. Care început de an, este pe cale să treacă.

Vorbim despre o investiție de aproximativ 71 de milioane de euro, din care s-ar realiza: un terminal cargo, de aproximativ 13 milioane de euro, cargo CFR de 26,5 milioane de euro, o legătură pietonală, aeriană şi subterană, de 12 milioane de euro, o centrală de cogenerare, 4,6 milioane de euro, un parc fotovoltaic, 6,8 milioane de euro şi legătura pentru transportul auto. Proiectul cuprinde o parcare long-term, extinderea parcării actuale, o parcare de avioane, precum şi un parc şi un hotel în apropierea aeroportului. Din aceste sume, Consiliul Judeţean ar trebui să plătească 15%, restul banilor, fonduri nerambursabile, venind de la Comisia Europeană.

Condiţia pentru a intra în linie dreaptă cu acest proiect este semnarea contractului de asociere cu Consiliul Judeţean, care trebuie apoi să depună proiectul spre finanţarea la Comisia Europeană, care deja a dat banii pentru realizarea studiilor de fezabilitate. Deci are toate motivele pentru a acorda finanţarea, odată ce Consiliul Judeţean depune proiectul.

Din păcate, decidenții CJ Cluj invocă faptul că asocierea în participaţie nu este specifică bunurilor aflate în domeniul public al statului sau unităţilor administrativ teritoriale, în mod contrar modelelor de asociere similare existente deja în județele Timiș și Mureș, cât şi punctului de vedere al Ministerului Transporturilor referitor la posibilitatea de constituire a unor asemenea asocieri. Numai la Cluj nu se poate – nu vrea Simona Gaci, sau nu vor cei care conduc interimar CJ Cluj și o bagă pe femeie la înaintare?

O problemă în ceea ce privește județul Cluj este și la nivel guvernamental. În Masterplanul din domeniul transporturilor județul nostru este dezavantajat: din el lipseşte complet partea de aviaţie civilă, de exemplu. Sunt folosite date vechi cu privire la Aeroportul Internțional Cluj și riscăm să pierdem în faţa Mureşului din cauza unor blocaje administrative. Se pare că premierul Ponta și al său Partid Social Democrat a rămas și ei blocați în ideea că județul nostru trebuie pedepsit că nu votează “cum trebuie”prin astfel de șicane. În acest context este de neînțeles atitudinea clujeanului Ioan Rus, ministru al Transporturilor. Îi reamintesc faptul că, în octombrie anul trecut, i-a transmis vicepreşedintelui CJ Ioan Oleleusă semneze asocierea cu Aeroportul Internaţional Cluj pentru construirea terminalului intermodal. Lucru care nu s-a întâmplat. Bănuiesc că Oleleu a devenit brusc mai autonom ca UDMR”, explică Seplecan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.