Firme apropiate social-democraților clujeni încearcă să încurce ațele transportului metropolitan din județul Cluj. Doi cercetați penali, Vasile Sorin Sipoș și Liviu Jișa, încearcă să pună bețe în roate transportului metropolitan. Culmea este că oficialii PSD se bat cu pumnul în piept asupra susținerii transportului metropolitan, pe când interpușii lor încearcă să nu permită continuarea acestuia. Chiar și cei de la Instituția Prefectului sunt între ciocan și nicovală: dacă să conteste un act care nu ar putea aduce un alt efect dacă această licitație s-ar reorganiza, sau continuarea transportului metropolitan fără legalitate întru totul.

 

Cinci societăți fac parte din grupul condus de oamenii de afaceri Vasile Sorin Sipoș și Liviu Jișa. Doar patru dintre acestea au făcut contestație la atribuirea transportului metropolitan, una fiind în fază de urmărire penală.

Feldiberc Trans este deținută de Vasile Sorin Sipoș, acționar majoritar, dar și de Liviu Jișa. Tours Claus este deținut de același Liviu Jișa, de această dată acționar majoritar, dar și de către Marian Macovei. De altfel, în cadrul acestei societăți are și înregistrate mărcile “Alis Grup”, dar și “Fany”, care seamănă foarte mult cu numele concurenței. Auto Trust Corporation este o altă societate deținută de Ioan George Lăpuște, acționar majoritar, dar și de către Vasile Sorin Sipoș. Sosim Trans este o altă societate deținută de același Vasile Sorin Sipoș, dar și de către Simina Sipoș. Dan&Cristi Trans este o altă societate deținută de către Vasile Sorin Sipoș. Societatea este urmărită penal, conform site-ului listafirme.ro.

 

Transportul metropolitan, o problemă

Problema transportului metropolitan a stârnit numeroase controverse în județul Cluj. Fie că este Alis Group, societate aflată sub protecția PSD, Fany, o companie apropiată celor aflați la putere și ultima dată cu “filieră” liberală, sau CTP, fosta RATUC, o companie controlată de Emil Boc și de către Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca, cu toate râvnesc la câștigarea licitațiilor pentru transportul către Florești, Baciu și alte localități din zona metropolitană. Patronul Alis Group a fost nemulțumit de rezultatul licitației așa că a cerut celor de la Instituția Prefectului județului Cluj să conteste hotărârea de Consiliu Județean care atribuia contractele în zona metropolitană. Contestația nu a fost făcută cu o singură firma, ci cu patru dintre firmele grupului: Feldiberc Trans, Tours Claus, Auto Trust Corporation și Sosim Trans. Deși în cadrul contestației se arată același lucru, apropiații social-democraților au încercat să facă vâlvă prin numărul mare de societăți comerciale care contestă un act. Toate societățile sunt deținute de familia Jișa și de familia Sipoș. Culmea este că și semnătura care apare pe contestație este identică și apare doar în dreptul a două societăți.

Motivul pentru care societățile din cadrul Alis Group contestă această licitație este că oficialii Consiliului Județean Cluj nu au organizat licitația pentru grupe de trasee, ci pentru trasee individuale. Culmea este că dacă s-ar fi organizat în acest mod, cei de la Alis Group ar fi pierdut la o diferență mai mare de scor. Declarațiile celor de la PSD că susțin transportul metropolitan este doar prin intermediului viului grai pentru că societățile din sfera lor de influența pun de fapt bete în roate transportului din zona Clujului.

 

Cercetarea penală a transportatorului

Patronul grupului de firme Alis Grup, Liviu Jişa, care efectuează transportul de călători pe ruta Turda – Cluj, dar şi pe ruta Turda – Câmpia Turzii, este cercetat penal după ce la finele lunii noiembrie a înjurat şi sfidat un poliţist, care a vrut să aplice legea şi a amendat mai mulţi şoferi ai firmei, pentru opririle abuzive din Cluj, se arată pe Turdanews.net.

Procurorii, citaţi de EVZ, susţin că în data de 26 noiembrie 2013, Liviu Jişa ar fi agresat verbal un poliţist care-i amenda unul dintre şoferi, pentru oprirea ilegală a microbuzului cu călători. „Mă, şobolanule, eşti un om de doi lei. Ce tot îţi trebe mă, miliţianule, ce tot ai cu firma mea?”, ar fi spus patronul Alis Grup.

 

„La un moment dat, a vrut să simuleze că a fost lovit pe trecerea de pietoni de maşina de Poliţie, care însă a oprit la doi metri de acesta. Apoi, când a văzut că nu ţine manevra, a mers direct la poliţist şi l-a provocat cu expresii injurioase, care au fost adresate într-un loc public. (…) În timp ce se scriau declaraţiile, Liviu Jişa a continua cu insultele la adresa agentului de poliţie. Acest lucru l-a costat reţinerea pentru 24 de ore şi începerea urmăririi penale împotriva lui. «Mai ai? Hai, mai ai? Că eu stau pe bani aici. Mie îmi intră pe lună două miliarde de lei vechi, ţie cât îţi intră?», îi striga Jişa poliţistului care a avut curaj să aplice legea şi nu s-a lăsat intimidat de relaţiile pe care omul de afaceri le are la Prefectura Cluj şi la anumiţi senatori USL”, a spus un anchetator, citat de aceeaşi sursă.

 

Nervii răbufniţi ai omului de afaceri, însă, au dus la schimbarea atitudinii poliţiştilor, aceştia primind instrucţiuni, la începutul lunii decembrie, să nu mai amendeze microbuzele cu însemnele Alis Grup! Aşa cum se întâmplă şi la Turda, de altfel.

„Nu a fost niciun incident. Doar am discutat cu agentul de Poliţie. Am fost la Poliţie că să dau o declaraţie. M-am certat cu un poliţist pentru că ne tot hărţuia. Staţiile respective sunt staţii publice, pentru firmele care lucrează cu public. Ne tot amenda în baza unei decizii a Consiliului Local. Firma asigură transportul de persoane pe ruta Cluj-Turda. În caietul de sarcini, prin care s-a adjudecat acest traseu, nu sunt specificate staţiile unde pot opri autobuzele. Scrie doar că traseul este Turda-Cluj”, a declarat afaceristul Liviu Jişa.

 

Ce spune contestația?

“Prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 328/2012 privind aprobarea Programului de transport public de persoane prin curse regulate în trafic județean pe anii 2014-2019 (modificările prin HCJ Cluj nr. 328/2013), structura programului de transport a fost configurată pe grupe de trasee, împrejurare ce echivala cu faptul că darea în gestiune delegată a serviciului de transport urma a fi realizată prin atribuirea de grupe de trasee, și nu de trasee individuale din programul de transport.

În pofida propriei reglementări prin care a stabilit că atribuirea în gestiune a serviciului de transport public se face pe grupe de trasee, la momentul încărcării programului de transport în cadrul Sistemului Electronic de Atribuire a Traseelor (SAET) administrat de Centrul Național de Management pentru Societatea Informațională (CNMSI), reprezentanții Consiliului Județean Cluj au procedat la încălcarea în sistem a traseelor în mod individual și nu a grupelor de trasee prevăzut în programul de transport.

Cu alte cuvinte, deși între forma programului de transport adoptată prin HCJ nr. 328/2012 și forma sa electronică încărcată în SAET trebuia să existe o identitate perfectă, la momentul încărcării programului, Consiliului Județean Cluj a procedat la schimbarea structurii acestuia dintr-un program configurat pe grupe de traseu într-unul alcătuit din trasee individuale de transport.

Modificarea intervenită a avut un caracter esențial deoarece atribuirea serviciului de transport prin sistemul electronic nu s-a mai realizat prin atribuirea de grupe de trasee așa cum se stabilise prin HCJ nr. 328/2011, ci prin atribuirea de trasee individuale conform modalității de transpunere în sistemul electronic a programului de transport”, se arată în contestația celor din grupul Alis Group.

2 COMENTARII

  1. Datele despre societatile din GRUPUL ALIS sunt eronate,din cele citate suntan sociatati care nu mai au activitate in ceea ce priveste actionariatul si acolo sunt informatii false.Ar fi bine pe viitor cand se scrie un articol datele sa reprezinte realitatea nu informatii false date probabil in urma unor beneficii catre cel ce a scris acest articol mizer de firma concurenta care nu mai stie ce sa faca sa scoata pe altii in fata ca sa poata scapa de multitudinea de neregularitati facute de-a lungul timpului.Nu are nici o legatura atitudinea dl,JISA in legatura cu un angajat al unei institutii care si asa nu isi fac datoria asteapta numai spaga ,cu licitatia si zona metropolitan ,articolul este un gen de „ciorba de potroace”.
    O societate nu poate fi detinuta de o familie cf. legii decat de unul sau mai multi actionari….a se documenta inainte de a scrie un articol,stim ca banii sunt ochiul dracului dar nici asa dl. journalist…vino cu ceva real,nou,credibil si bine documentat pe viitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.