Teodosie aspiră să reactiveze Mitropolia Tomisului pentru a ajunge Patriarh… În cazul în care nu va avea succes, amenință că va diviza Biserica. Aceasta este tematica care, cu mici variații impuse de imaginație și de o doză de libertate în redactare, inundă presa mainstream de câteva zile.

Toți cei care au aplaudat închiderea bisericilor în timpul pandemiei, distribuirea lingurițelor de plastic, slujbele ținute la distanță în curte, sau intervențiile poliției împotriva credincioșilor fără mască și a Paștelui petrecut în izolare acum sunt îngrijorați de viitorul Bisericii.

Toți cei care s-au plâns de banii cheltuiți pentru Catedrala Mântuirii Neamului, sugerând că ar fi fost mai bine să se investească în lemn și spații mai mici, sunt acum tulburați de perspectivele aduse de Mitropolia Tomisului.

Toți cei care au cerut eliminarea orelor de Religie din școli, susținând că îndoctrinează copiii, și au militat în schimb pentru introducerea educației sexuale sau a istoriei Holocaustului, sunt acum înspăimântați de perspectivele Bisericii.

Toți cei care au ironizat pelerinajele și sărbătorile religioase, numind credincioșii „pupători de moaște”, sunt acum neliniștiți de viitorul Bisericii.

Mesajul menționat mai sus și variantele sale sunt familiare celor care au fost atenți la evoluțiile din societate în ultimii ani.

Aceasta este o mică parte din Campania Fricii, care se referă la diverse aspecte, precum virusul, aproapele, războiul sau încălzirea globală.

Un semnal a fost dat pentru o nouă Operațiune Psihologică, iar IPS Teodosie este ținta.

Dar ce se ascunde în spatele acestei noi agitații de masă? De ani de zile, Arhiepiscopul de la Constanța a militat pentru reactivarea Mitropoliei Tomisului. A adunat o mulțime de documente care – potrivit lui și a grupului de cercetători care îl sprijină – demonstrează existența neîntreruptă a mitropoliei de peste 1.700 de ani. De mai multe ori, IPS Teodosie a înaintat memorii Sfântului Sinod în sprijinul acestei idei, solicitând o dezbatere și, eventual, o decizie.

De fiecare dată, memoriile au fost respinse de cancelaria Sinodului și au fost blocate la „registratură”.

Mai mult, în urmă cu câteva zile, Cancelaria Sinodului a emis un comunicat ferm, în care îl corecta pe Arhiepiscopul Tomisului că îndrăznește să o deranjeze cu astfel de probleme, îl disprețuiește și îl amenință cu „cremenalul bisericesc”.

Presa agitată vorbește – „pe surse” – despre „suspendarea” sau chiar „caterisirea” IPS Teodosie.

Dar pentru ce? Nimeni nu poate să ofere o explicație.

Dacă în Sinod ar fi existat o dezbatere argumentată, cu dovezile istorice pe masă, și apoi s-ar fi votat în favoarea respingerii reactivării, iar Arhiepiscopul Tomisului ar fi continuat să insiste și să tulbure apele Bisericii, atunci un astfel de comunicat ofensator ar fi putut fi înțeles.

Dar NU a existat nicio dezbatere. NU s-au prezentat argumente serioase împotriva. Și NU i s-a permis lui Teodosie să-și susțină cauza.

În termeni seculari, ierarhului i s-a refuzat dreptul la un Proces Echitabil.

Mai mult, a fost amenințat într-un mod care – după cum afirmă Victor Roncea – amintește de demonizarea „Huliganilor de la Timișoara” de către Ceaușescu sau a „Golanilor din Piața Universității” de către Iliescu.

Cancelaria Sfântului Sinod a lovit cu brutalitate.

Dar totuși, de ce a fost refuzată dezbaterea? Și de ce a fost dezlănțuită o furtună mediatică împotriva lui Teodosie?

Mitropolia Tomisului nu este o chestiune banală. Un subiect cu o istorie de două milenii nu poate fi ignorat.

Dimpotrivă, ar trebui să fie un subiect crucial pentru Biserica Ortodoxă Română și pentru poporul pe care îl servește. Un subiect care ar trebui dezbătut în mediile academice și bisericești.

Refuzul de a-l supune dezbaterii, preferând un scandal monstruos, trădează Frica.

Astăzi, este evident că dovezile aduse de IPS Teodosie sunt solide. Altfel, adversarii săi ar accepta dezbaterea, i-ar demonta argumentele și, prin votul Sfântului Sinod, ar pune capăt definitiv chestiunii și, implicit, gurii prelatului tomitan.

Pe de altă parte, este clar că o eventuală reactivare a Mitropoliei Tomisului ar afecta interesele ierarhiei. Având în vedere vechimea sa milenară, noua mitropolie ar deveni cea mai importantă din BOR.

Tradiția alegerii ca Patriarh a Mitropolitului Moldovei ar fi pusă sub semnul întrebării.

Și Mitropolia Munteniei și Dobrogei, pe care Patriarhul o conduce, ar deveni mai mică. Atât din punct

Sursa : activenews.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.