Execuţia bugetară din Tritenii de Jos se face după placul pesedistului Valer Saşa şi a majorităţii din Consiliul Local ce îi ia partea. Intrând în posesia documentelor ce arată veniturile şi cheltuielile din administraţia teritorială a acestei comune au ieşit la iveală calcule absurde cu privire la alocările financiare făcute în decembrie 2015.

Asfaltul nu-i asfalt.

La secţiunea transporturi, primăria a reuşit să cheltuie  peste 1,9 milioane de lei. Să scoatem din ecuaţie suma şi să ne concentrăm pe ce a cheltuit de fapt. Aflăm aşadar că toţi aceşti bani reprezentau închirieiri utilaje, combustibil, piese de schimb şi materie primă de piată. Asfaltul….e la altă secţiune.

Întrebarea cea mai mare se pune astfel: Dacă Primăria Tritenii de Jos conform realizărilor cu care se lăuda pe pliantul de campanie: două buldoexcavatoare, un autograder, un camion 8×4 Man, două microbuze şcolare, două autoturisme ş.a., de ce banii pentru lucrări şi implicit transport erau cheltuiţi pentru închirierea de astfel de maşini?

Răspunsul parţial l-am prezentat anterior când s-a demonstrat că un angajat al primăriei semna alocări de bani către firma soţiei lui în timp ce lucra şi el acolo.

Mai exact, la Triteni, una din firmele „abonate” la bugetul local e chiar SC DPA Trans SRL. Societatea aparţine soţiei lui Ceclan Pavel, angajat al Primăriei pe functia de coordonator al activităţii de transport.

Acelaşi  Ceclan Pavel este şi verişor primar cu edilul comunei, Valer Sasa, mamele acestora fiind surori.

Plăţile între primărie şi DPA Trans se fac cu acte în regulă. Firma are 15 angajaţi, iar 12 lucrează în primărie pe diverse funcţii precum: şofer, instalator, topograf, mecanic de utilaje sau asistent contabil.

Din banii comunei se plătesc salariile pentru aceştia prin firma soţiilor Ceclan. Dar, Adriana Ceclan nu doar că îşi închiriază angajaţii şi soţul, ci încasează bani şi pentru prestări servicii de transport ale căror beneficiar este tot primăria. Aceasta are alocate două autoutilitare: o basculantă de opt tone şi un utilaj sub 3,5 t.

Însă frumuseţea colaborării ”între rude” constă în faptul că Primăria Triteni avea astfel de utilaje cumpărate din banii publici iar în prezent sunt defecte, fiind poziţionate în parcul auto al acesteia. Desigur, lucrările curente sunt efectuate de utilajele închiriate.

 

Asffel că suma de 1.928.333,83, bani luaţi din bugetul local pentru secţiunea ”TRANSPORT” erau acoperiţi de şituaţii de lucrări şi facturi semnate de unii consilieri şi de viceprimar.

Vorbim de o sumă exorbitantă consumată în 12 luni, respectiv 2015, doar la transporturi în condiţiile în care primăria, cu riscul că ne repetăm dispune de acele utilaje închiriate.

În prezent în Tritenii de Jos se ”lucrează” cu patru buldoexcavatoare, un excavator de 25 t, două miniexcavatoare şi două autoutilitare, de la, ei bine răspunsul îl ştiţi deja: DPA Trans SRL.

 

Nu putem să nu ne mirăm cum a fost de acord cu acest demers o majoritate de consilieri, pentru că fără vot majoritar nu se aprobau aceste cheltuieli.

Pe surse mai ştim că acele buldoexcavatoare ale primăriei erau ”defecte” doar când era convenabil pentru DPA Trans SRL, pentru că iarna aceasta primarul s-a urcat la volanul unuia dintre ele (cel nou cumpărat) şi s-a apucat să deszăpezească drumuri. Iar acum, utilajul zace cu cutia de viteze defectă din cauza operării defectuoase a utilajului.

 

Dăm şi motorina, dăm şi personalul

La aceste închirieri de utilaje, Saşa, darnic din fire a reuşit pentru verişorul său să obţină li desrvenţii din primărie care să execute lucrări de tipul ”două luni săpăm un şanţ” şi bineînţeles motorină.

Combustibilul este asigurat poate peste 100% din banii primăriei, în vreme ce pe an, se achiziţionează motorină de aproximativ cinci miliarde de lei.

Gazeta de Cluj a încercat în dăţile anterioare să ia legătura cu edilul poreclit Împăratul Roşu din Tritenii de Jos, ba mai mult chiar viceprimarul ne-a promis că îi transmite să ne contacteze, dar pesedistul nu a făcut nici un demers în acest fel.

Poate că întrebările sunt prea mari, şi o posibilă apariţie în presă a acestuia ar urgenta demersurile Agenţiei Naţionale de Integritate.

Saşa, cu casă mare şi plin de datorii

Rareş Rusu l-a acuzat pe primar în 2015 că a primit o grămadă de fonduri şi  bani de la CJC pe timpul mandatului actualului senator, Alin Tişe. Acuzele lui Rareş făceau referire la faptul că Saşa a primit bani şi sprijin de la Consiliul Judeţean Cluj dar nu  a adus rezultate. Şi că acei bani s-au ”evaporat nejustificat”.

„Saşa are foarte multe datorii şi personale şi cu primăria. Pe ordonanţa 7 s-au primit 49 de miliarde pentru canalizare şi din 2008 încoace încă nu e pusă în funcţie. Ce a făcut cu banii nimeni nu ştie dar şi-a construit  o casă cu valoare mare. Cine poate să îşi facă într-un an de zile o casă ca a primarului nostru, dintr-un salar de 2000 de lei pe lună? A fost curtea de conturi anul trecut şi din spusele lui Saşa nu s-a depistat nimic. Acum nu ştim nimic deoarece acesta nu ne-a prezentat raportul întocmit de Curtea de conturi. A tot promis că ni-l aduce la şedinţă să sperăm că se ţine de cuvânt şi săptămâna viitoare vedem şi noi rezultatul acelei vizite” motiva în acelaşi an consilierul PNL Flaviu Crişan, poate unul dintre puţinii ce au avut un cuvânt de spus în mandatul acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.