perfetc body

Toate dietele de slabit se arunca de obicei la aceeasi promisiune: slabeste rapid, simte-te mai bine! Cu toate acestea, exista multe diete care te ajuta sa arzi grasimile rapid, dar sa le repui in corp de doua ori mai repede. 

Efectul yo-yo al multor diete este o problema reala ce poate afecta increderea celor care isi doresc sa slabeasca eficient si sa-si pastreze o greutate dorita, pentru mult timp.

Una din diete despre care se vorbeste din ce in ce mai mult este Rina, cunoscuta si sub numele de “Dieta de 90 de zile” sau “Dieta de 4 zile”. Chiar daca este contestata de unii, mai multi cardiologi si nutritionisti incep sa observe avantajele sale pe termen lung. 

Dieta Rina

La baza, Dieta Rina nu are restrictii dure: poti consuma un burger, o pizza, prajeli si multe alte delicii pe care le credeai interzise. Important este sa urmezi niste reguli despre CUM si CAND poti sa consumi aceste alimente. 

Din punct de vedere stiintific, dieta Rina se concentreaza pe capacitatea umana de a prelucra de fapt mai multe tipuri de alimente simultan. Multe probleme de sanatate apar din cauza faptului ca amestecam si asociem nepotrivit alimentele intr-o zi sau la o masa. 

De aceea, dieta Rina disociaza alimentele. 

Cum te ajuta dieta Rina sa slabesti?

Principiul dietei este oarecum simplu: mananci 4 tipuri de alimente principale, cate un aliment pe zi, intr-un ciclu de 4 zile, care se repeta timp de 90 de zile. 

Diferenta dintre dieta Rina si alte diete care promit sa te scape de kilogramele nedorite intr-un timp record, este ca la dieta Rina nu slabesti 13 kg intr-o saptamana, ci intr-o luna. Adeptii dietei Rina considera ca aceasta este mai degraba un stil nou de viata care antreneaza si consolideaza metabolismul. 

Principiile dietei Rina

  1. Indiferent de felul de mancare pe care il consumi intr-o zi, ar trebui sa mananci numai fructe la micul dejun. Fructele ajuta sistemul digestiv sa functioneze corect. 
  1. Trebuie sa-ti programezi ce si cand mananci. Micul dejun trebuie sa aiba loc intre 7 si 11 dimineata, pranzul intre 12 si 14, cina intre 18 si 20. Nu exista gustari intermediare intre cele 3 mese principale si nu mananci nimic dupa ora 20. 
  1. Pe parcursul celor 90 de zile ale programului, cina trebuie sa reprezinta o jumatate din cantitatea de alimente consumate la pranz. 
  1. Bea multa apa pe parcursul zilei si incearca sa faci exercitii cardio cel putin o data la doua zile. 

Cum functioneaza mai exact dieta Rina cu cele 4 zile in ciclu?

Ziua 1 – este ziua proteinelor

Mic dejun: fructe (eventual cu seminte si nuci)

Pranz: carne slaba, fiarta, la gratar sau prajita, peste, oua sau produse lactate. Nu amesteca branza cu carnea sau cartofii prajiti cu friptura. In schimb, alege o salata. 

Cina: alege aceeasi sursa de proteine si o salata, dar jumatate din portia de la pranz.

Ziua 2 – este ziua amidonului

Mic dejun: fructe (eventual cu seminte si nuci)

Pranz: e ziua legumelor si le poti consuma fierte sau prajite: mazare, fasole verde, porumb, linte, morcovi, cartofi, fasole; alaturi de orez, o felie de paine, salate. 

Cina: similara cu pranzul, dar jumatate din cantitate

Ziua 3 – este ziua carbohidratilor

Mic dejun: fructe (eventual cu seminte si nuci)

Pranz: paste si pizza (fara carne sau branzeturi), dar cu legume, sos de rosii si alte surse de carbohidrati. Poti consuma acum o felie de tort, o lingura de inghetata sau putina ciocolata neagra. 

Cina: la fel ca pranzul, dar jumatate de cantitate

Ziua 4 – Ziua Vitaminelor

Mic dejun: fructe (cu nuci si seminte, daca iti plac)

Pranz: poti manca orice fructe si legume, de preferinta crude sau gatite la aburi. La fiecare doua ore poti manca salata de fructe, salata de legume, nuci, seminte si leguminoase fierte. 

Cina: Nu uita ca ultima masa este inainte de ora 20. 

Dupa acest ciclu de 4 zile, ar trebui sa reincepi intregul program, cu faza proteinelor. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here