La sfârșitul lunii decembrie, consilierii județeni au convocat o ședință extraordinară pentru a-l demite pe Mihai Seplecan din funcția de președinte al CJ Cluj și pentru a-l numi pe liberalul Marius Mânzat pe acest post. Ilegalitatea acestui demers este analizată în prezent de juriști și   însuși de prefectul județului Gheorghe Vușcan.

 

Pe lege profităm și o lungim

Prima explicație pentru care Vușcan nu a făcut nici un demers în prezent împotriva ilegalității comisă de consilierii județeni este că legea îi permite să lungească cercetarea speței. Timp de șase luni Vușcan poate analiza și re-analiza dacă acțiunile aleșilor județeni sunt legale.

„Noi avem șase luni la dispoziție să analizăm legalitatea acestei hotărâri. Noi am primit din partea CJ Cluj materialele însă exista o eroare de redactare. Le-am comunicat acest aspect și urmează să ne trimită hârtiile refăcute. În prezent sunt juriști ce discută și studiază materialele pentru a verifica legalitatea hotărârii. Cazul lui Seplecan nu este asemănător cu cel al lui Oleleu. Sunt spețe diferite. Atunci , dacă bine îmi amintesc, au fost doua hotărâri, una pentru a-l elibera din funcție pe Ioan Oleleu și una prin care  trebuia revocat.

Din câte știu eu, în prezent s-a verificat și s-a constatat că s-au îndeplinit toate condițiile formale, în procedura de demitere a lui Mihai Seplecan, iar acum se studiază dacă acea ședință(ședința în care l-au dat jos pe Seplecan din funcția de președinte al CJ Cluj) a intrat într-adevăr la sedință cu situație  excepțională. Plus de asta, chestiunea e că există un proces pe rol în legătură cu diploma lui Mihai Seplecan.” declară pentru Gazeta de Cluj, prefectul județului, Gheorghe Vușcan.

 

Patru adrese fără răspuns

Însă Vușcan a primit numeroase adrese de la Mihai Seplecan prin care era rugat să ia măsurile necesare pentru a verifica legalitatea speței. Din cauză că Vușcan i-a ignorat adresele, Seplecan a ieșit public pentru a explica situația.

„Am așteptat să treacă 14 zile de la schimbarea mea abuzivă din funcția de președinte al Consiliului Județean Cluj. În acest interval l-am informat, prin adrese și memorii, pe Gheorghe Vușcan, prefectul județului Cluj, cu privire la faptul că, într-o ședință extraordinară, nu există nici o urgență care să justifice schimbarea din funcție a președintelui de consiliu județean – cel puțin așa prevede legea. Domnia sa, într-o intervenție publică de dinainte de acea ședință de urgență în care s-a produs abuzul, a declarat că există precedentul Ioan Oleleu, schimbat din funcție prin suplimentarea ordinii de zi într-o ședință ordinară, nu într-o ședință extraordinară ca și în cazul meu, pe care l-a repus în funcție. De altfel există în acest sens, cu privire la acest caz, două sentințe ale contenciosului administrativ care confirmă că asupra lui Ioan Oleleu s-a produs un abuz la data schimbării.

Nu aș fi zis nimic dacă Gheorghe Vușcan, prefectul județului Cluj, ar fi acționat și în cazul meu cu aceeași celeritate cu care a acționat în cazul fostului său coleg de partid. În șapte zile de la abuz, fostul său coleg de partid a fost repus în funcție. În cazul meu, după 14 zile, Gheorghe Vușcan, prefectul județului Cluj, se ascunde după portițele legii – care-i dă o marjă de pronunțare de 6 luni cu privire la speță. Aceeași marjă i-o dădea legea și în cazul lui Ioan Oleleu. Aceasta-i legea nu o comentez. Doar mă obligă să mă adresez contenciosului administrativ pentru a-mi apăra drepturile – și mă obligă să mă întreb de ce, pe banii clujenilor, după 6 luni de abuz, să fie plătite două salarii de președinte de consiliul județean, plus, în ceea ce mă privește, eventualele despăgubiri morale care nu știu dacă îmi vor fi acordate, dar eu le voi solicita?

De fapt, reprezentantul Guvernului, nu al unui partid, în teritoriu, garantul respectării Legii, nu al unui grup de interese (și revin imediat, să-i explic domnului prefect la ce anume se înhamă), trage de timp și face de așa manieră ca să le dea timp celor care au produs abuzul asupra mea să încerce să își acopere ceea ce eu am refuzat să acopăr prin semnătura mea: ilegalitățile  de la lucrarea Răchițele – Ic Ponor, de la Tetarom IV, de la Centrul de Management Integral al Deșeurilor șamd – lista, din păcate, este lungă.
Prefectul județului Cluj, pe de o parte trage de timp pentru a se ajunge și la validarea unei eventuale excluderi a mele din PNL – fapt contestabil și pe care mă voi judeca, ceea ce suspendă eventuala pierdere a mandatului de consilier județean. Pe de altă parte, face presiuni, prin adrese la Poliția Cluj, să se urgenteze ancheta în ceea ce privește presupusa mea diplomă de licență pe care eu, cu mânuța mea, aș fi falsificat-o (că așa am fost judecat public, înainte ca un judecător să se pronunțe cu privire la presupusa faptă, așa cum ar fi fost normal). Să poată spună că sunt sub anchetă, de aceea nu mă poate repune în drepturi. Ceea ce este fals. Unul este cazul de abuz făcut asupra mea, altul este presupusul caz de fals și uz de fals – care nu duce la suspendarea din funcție, nu în timpul unei anchete, nu în timpul judecării speței. Apoi, amintesc de nenumăratele cazuri de politicieni aflați în funcție, unii arestați, alții cu anchete penale în derulare și care au rămas pe funcție până la demisie, sau până pronunțarea unei sentințe definitive și irevocabile” specifică Seplecan.
A scăpat Vușcan „păsărica”?

Mihai Seplecan infirmă infomațiile prezentate de prefect cum că ar exista un proces pe rol în legătură cu diploma sa de facultate. De asemenea consideră că acel incident este de fapt o înscenare și că dacă Gheorghe Vușcan a declarat aceste aspecte, înseamnă că a scăpat „păsărica”.

„Să aibă grijă ce declară domnul Vușcan, că eu nu știu să existe un proces pe rol pentru diploma mea. Oare face el parte din mafia ce mi-a înscenat totul și deja știe ce mi se întâmplă și o fi scăpând o păsărică ?

Diploma mea nu are legătură cu schimbarea ilegală, dar prefectul trebuie să respecte legea și trebuie să vadă dacă e legal convocată sau nu” adaugă Mihai Seplecan.

2 COMENTARII

  1. Prefectul este direct raspunzator de abuzurile facute de consilierii judeteni. Prefectul joaca un „joc murdar”Cerem demisia acestui prefect deoarece se face vinovat de abuz in serviciu, trafic de influients si aderarea la un grup care isi uramareste interesele proprii. Demisia de onoare… daca mai aveti onoare, dle prefect

    I

  2. Ce sa astepti de la el? Nu-l vezi ca seamana cu Catalin Voicu? Se straduieste sa ne abureasca si aplica duble masuri. Daca PNL s-a portocalizat, PSD e tot cacaniu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.